سناتور آمریکایی: در حالی‌ که یمنی‌ها از کرونا می‌میرند ما هم آنها را بمباران می‌کنیم

گروه جهان الف،   3990415182

یک سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به مرگ و میر تعداد زیادی از یمنی‌های مبتلا به ویروس کرونا گفت که در این بحبوحه، آمریکا نیز در حال بمباران آنهاست.

به گزارش فارس، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کانکتیکت در پیامی در توئیتر به تعداد زیاد مرگ و میر در میان مبتلایان به ویروس کرونا در یمن اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت احتمالا 27 درصد یمنی‌هایی که به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند فوت کرده‌اند.

مورفی در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «(در مقابل) آمریکا در حال انجام چه کاری است؟ ما در حال بمباران آنها هستیم.»

ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشورهای غربی، از سال 2015 حملات مرگبار و گسترده خود را علیه مردم یمن آغاز کرده است.

اوضاع بغرنج مردم یمن که بیش از 5 سال با بمب‌ها و حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی مواجه هستند با شیوع ویروس کرونا در این کشور نیز وخیم‌تر شده است.

چندی پیش، سازمان پزشکان بدون مرز هشدار داده بود، در صورت شیوع ویروس کرونا در یمن یک فاجعه‌ انسانی رخ خواهد داد و تنها در طول چند هفته ۲۸ میلیون نفر در این کشور جان خود را از دست خواهند داد.

این مسئله تنها بخشی از وضعیت وخیم یمن است. حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور با قحطی مواجه هستند، ۳ میلیون کودک دچار سوء تغذیه‌اند و ۱۸ میلیون نفر دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند؛ این آمار به علاوه ۳ میلیون آواره جنگی، نشان از جنایتی بسیار بزرگ دارد که نظامیان سعودی در یمن رقم زده‌اند.