ورود بدون ماسک به تاکسی در پایتخت ممنوع شد

گروه اجتماعی الف،   3990415109

مشاور شهردار و رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با اشاره به ارسال پیامک به رانندگان تاکسی اعلام کرد: از رانندگان خواستیم تا از ورود مسافران بدون ماسک جلوگیری کنند.

ورود بدون ماسک به تاکسی در پایتخت ممنوع شد

«غلامحسین محمدی» روز یکشنبه در این باره به ایرنا گفت: شب گذشته پیامکی به تمامی تاکسیرانان شهر تهران ارسال شد که از امروز- یکشنبه ۱۵ تیرماه از پذیرش مسافران بدون ماسک جلوگیری شود و همچنین رانندگان نیز حتما باید از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در ناوگان مترو تهران نیز با همکاری عوامل پلیس مترو برخوردها سختگیرانه شده و از امروز- یکشبنه از ورود مسافران بدون ماسک جلوگیری می شود و هیچ اغماضی نیز در این راه وجود ندارد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران ادامه داد: در ناوگان اتوبوسرانی نیز بنرهای اطلاع رسانی در این زمینه نصب شده که در این مسیر علاوه بر برخوردهای سختگیرانه خود شهروندان نیز برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان باید همکاری داشته باشند.

به گفته وی، در تمامی ایستگاه های مترو و اتوبوس ماسک ارزان قیمت عرضه می شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

محمدی همچنین به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه مراتب را به سامانه ۱۳۷ و سایر مراکز اطلاع رسانی شهرداری تهران اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: در کنار اقدامات دولت، شهرداری و پلیس خود مردم نیز در این زمینه باید همکاری داشته باشند و با ماسک زدن در اماکن تجمعی و سربسته از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنند تا با همکاری شهروندان از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.

توان شهرداری محدود است شهروندان خودمراقبتی کنند

مشاور شهردار تهران اعلام کرد: توان شهرداری برای نظارت بر استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی محدود است و شهروندان خودشان باید خودمراقبتی کنند.

وی همچنین در توئیتی نوشت: با توجه به الزام استفاده از ماسک در محیط های سرپوشیده از صبح امروز- یکشنبه همکاران ما در مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی با قواعدی سختگیرانه از ورود افراد بدون ماسک به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری خواهند کرد.