بررسی تاثیر طب سنتی چین در مقابله با کرونا

گروه سلامت الف،   3990413004

برخی از مقامات بهداشتی چین براین باورند که طب سنتی چینی در مواردی به درمان مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در این کشور کمک کرده است.

به گزارش ایسنا، محققان در بسیاری از کشورها به بررسی داروهای موجود و تایید شده علمی رو آورده‌اند تا به روشی مناسب برای درمان یا ریشه‌کنی بیماری کووید-۱۹ دست پیدا کنند. در چین، بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با این بیماری که به سرعت در جهان شیوع پیدا کرده به کارگیری طب سنتی چینی بوده است.

دولت چین به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد طب سنتی چینی به درمان ۹۲ درصد از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور کمک کرده است. در این گزارش تاکید شده شش داروی سنتی به عنوان داروی موثر برای مقابله با این بیماری عمل کرده است.

در گزارش دولت چین در رابطه با داروهای سنتی موثر در درمان کووید-۱۹ به دارویی اشاره شده که در سال ۲۰۰۹ به منظور مقابله با شیوع ویروس آنفلوآنزای H۱N۱ تولید شده است.

در چین موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ گزارش شده که همین موضوع موجب شده تقاضا برای طب سنتی چینی افزایش پیدا کند. شورای دولتی چین برآورده کرده است صنعت بومی طب سنتی چینی تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود ۴۲۰ میلیارد دلار رشد می‌کند.

محققان در کشورهای مختلف همچنان به دنبال تست و بررسی روش درمانی موثر برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ هستند و به همین دلیل مقامات چین امیدوارند تا طب سنتی چینی را به کشورهای درگیر با همه‌گیری این بیماری معرفی کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، این درحالیست که هنوز شماری از کارشناسان سلامت در دیگر کشورها در مورد بی‌خطر بودن داروهای سنتی تردید دارند.