چین پمپئو را به دروغ‌گوئی متهم کرد

گروه جهان الف،   3990411164

سخنگوی وزارت خارجه چین، وزیر خارجه آمریکا را به دروغ‌گوئی متهم کرد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، «ژائو لیجیان» (Zhao Lijian) سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه در سخنانی وزیر خارجه آمریکا را به دروغ‌گوئی متهم کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به حملات لفظی همتای آمریکائی خود به کشورش اعلام کرد: امروز، نود و نهمین سالگرد تولد حزب کمونیست چین (CPC) بوده و به طور ویژه ای یک روز بد برای «مایک پمپئو» (وزیر خارجه آمریکا) است.

«ژائو لیجیان» در این خصوص اضافه کرد: برای پمپئو و دیگران این یک امید واهی است که بخواهند از طریق دروغ‌ گویی‌ها به حزب کمونیست چین خدشه وارد کرده و پیوندهای نزدیک حزب با مردم چین را قطع کنند.

وی در ادامه تصریح کرد که پمپئو به کرات ضمن حمله به حزب کمونیست چین گفته است که ضروری است میان امیدها و آرزوهای مردم چین با امیدها و آرزوهای حزب کمونیست چین تفاوت قائل شد.

این در حالیست که هر چه به انتخابات ریاست جمههوری آمریکا در سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ نزدیک تر می شویم، کاخ سفید در تلاش برای کسب آراء مردمی که به واسطه بی کفایتی های دولت ترامپ در معرض خطر قرار دارد، به سیاست هایی از قبیل چین- هراسی روی می آورد.