اردوغان: امیدوارم کشور سوریه به صلح برسد

گروه جهان الف،   3990411138

رئیس جمهور ترکیه گفت: امیدواریم کشور همسایه(سوریه) به صلح و ثبات برسد و در این مسیر هر کاری که بتوانیم، خواهیم کرد.

اردوغان: امیدوارم کشور سوریه به صلح برسد

به گزارش مهر، رجب طیب اردوغان عصر امروز (چهارشنبه) نشست فوق العاده مجازی رؤسای جمهور کشورهای ضامن صلح آستانه اظهار داشت: همکاران گرامی، روسای جمهور محترم ایران و روسیه با صمیمانه ترین احساس به شما سلام دارم و امید دارم جلسه ما برای کشورها و منطقه مفید باشد.

اردوغان ادامه داد: این جلسه ششمین نشست سران روند آستانه است و با اینکه این جلسه به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود، از کنار شما بودن بسیار خوشحال هستم. به دلیل شیوع ویروس کرونا، ابتدا باید بگویم از مرگ تعدادی از مردم در روسیه و ایران متاسفم و از طرف دولت و ملت ترکیه به ملت ایران و روسیه تسلیت عرض می‌کنم و برای افرادی که در بیمارستان هستند، آرزوی شفا دارم.

وی گفت: دیروز در تهران انفجاری در یک کلینیک رخ داد و ۱۹ نفر جانشان را از دست دادند و ۶ نفر زخمی شدند، برای کسانی که جانشان را از دست دادند ناراحت بوده و تسلیت عرض می کنم.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: ما موفق شدیم تلفات روزانه را به ۱۶ نفر کاهش دهیم و آرزو دارم از این مصیبت زودتر آزاد شویم.

اردوغان عنوان کرد: برای تامین امنیت، ثبات و صلح در سوریه گام های مهمی برداشتیم. برای تمامیت ارضی سوریه و تامین استقلال در این کشور تلاش زیادی کردیم و امروز هم امیدوارم جلسه خوبی داشته باشیم. ما تا به امروز در کنار برادران و خواهران سوری بدون توجه به باور و نژادشان بوده ایم. ما برای میلیون ها سوری آموزش رایگان ایجاد کردیم.

وی تصریح کرد: ما حساسیت به خرج دادیم تا سوریه تکه تکه نشود و بالفعل ورود کردیم. امیدواریم کشور همسایه به صلح و ثبات برسد و در این مسیر هر کاری که بتوانیم، خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: به عنوان کشورهای ضامن آستانه با همکاری که خواهیم داشت، آینده سوریه را مشخص خواهیم کرد. امروز اینجا یک گام مهمی می بینم و پیشاپیش تشکر می کنم.

اردوغان ادامه داد: مشورت هایی که در این جلسات با هم داریم، امیدوارم به نفع سوریه و منطقه تمام شود.