آتش سوزی در کلینیک درمانی در سینا اطهر تهران/ فوت ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۱ نفر/ نشت گاز علت حادثه

گروه حوادث الف،   3990410187

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق در یک کلینیک درمانی در شریعتی خبر داد.

آتش سوزی در کلینیک درمانی در سینا اطهر تهران/ فوت ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۱ نفر/ نشت گاز علت حادثه

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری ها، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: طی ساعت گذشته وقوع حریق در یک کلینیک درمانی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل واقع در خیابان شریعتی قبل از قدس اعزام شدند.

وی با بیان این که هم‌اکنون چهار ایستگاه در محل در حال انجام عملیات هستند، گفت: نیروها در حال جست‌وجو برای یافتن افراد هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: گفته می‌شود که انفجارهایی نیز در این محل رخ داده اما هنوز علت حادثه مشخص نیست.

به گفته وی این حریق و انفجار در یکی از طبقه‌های منفی این کلینیک درمانی رخ داده است.

در ادامه پیمان صابریان، رییس مرکز اورژانس تهران نیز در این باره اظهار کرد: ساعت ٢٠:۵۶ روز جاری وقوع حریق در یک کلینیک درمانی واقع در شریعتی، پایین‌تر از میدان قدس، درمانگاه سینا اطهر به سامانه ١١۵ اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله دو آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنان آمار دقیق از خسارت‌های جانی این حادثه مشخص نیست.

هشدار اورژانس درباره تجمع در محل وقوع حریق کلینیک سینا اطهر
 
22:30  رییس مرکز اورژانس تهران از تجمع در مقابل محل وقوع در مرکز درمانی سینا اطهر هشدار داد.

دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢١ روز جاری حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس رخ داده است که تکنسین‌های اورژانس و سایر نیروهای امدادی در محل و در حال انجام عملیات هستند.

وی گفت: تجمع مردم در محل وقوع حادثه علاوه بر اینکه با توجه به شرایط شیوع بیماری کووید ١٩ خطرناک است، شرایط امدادرسانی را سخت‌تر می‌کند. بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم که از تجمع در محل حادثه خودداری کنند.


مردم از اجتماع در محل انفجار خیابان شریعتی پرهیز کنند
 
22:45 معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران علت اولیه حادثه انفجار خیابان شریعتی را نشت گاز دانست و از مردم حاضر در محل حادثه خواست، منطقه را ترک کنند.
حمیدرضا گودرزی  در خصوص حادثه انفجار و آتش‌سوزی در طبقه منهای دو یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس اظهار داشت: در حال حاضر تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و نیروی انتظامی در محل حضور دارند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: در این ساختمان نشت گاز باعث انفجار شده و آتش نشانی و سایر دستگاه‌ها مشغول اطفا حریق هستند، البته علت دقیق حادثه نیاز به اظهار نظر کارشناسان دارد.

وی اضافه کرد: از مردم عزیز حاضر در منطقه تقاضا داریم خیابان را ترک کنند، تا آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی بتوانند، به راحتی به عملیات نجات بپردازند.

حریق کلینیک سینا اطهر کنترل شد
23:15 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: حریق کلینیک سینا تحت کنترل است.

سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢١ روز جاری انفجار و حریق در کلینیک سینا اطهر رخ داد که به دنبال آن نیروهای آتش‌نشانی به همراه تجهیزات پشتیبانی و تنفسی به محل اعزام شدند.

وی با بیان این که هم‌اکنون حریق کلینیک سینا تحت کنترل است، گفت: نیروها همچنان در حال جست‌وجوی طبقات و لکه‌گیری حریق هستند. هنوز تعداد دقیقی از خسارت جانی یا افراد نجات داده شده مشخص نیست و اخبار نهایی اعلام خواهد شد.

فوت 13 نفر در آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر/ 8 نفر مصدوم شدند

23:45 پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران از فوت ۱۳ نفر در حادثه درمانگاه سینا اطهر خبر داد.

وی گفت: با هماهنگی نماینده سازمان بهشت زهرا فوت این افراد تایید می‌شود.

به گفته صابریان این حادثه شش مصدوم داشت که به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس از اطفای آتش سوزی در کلینیک سینا خبر داد.

وی افزود: از دقایقی قبل و با اطفای آتش سوزی عملیات جستجو برای یافتن افراد حاضر در اتاق های این کلینیک آغاز شده است.

 هم اکنون جلسه ستاد بحران در دفتر شهردار منطقه یک با حضور پیروز حناچی شهردار تهران در حال برگزاری است. نیروهای امدادی و عملیاتی در حال ارائه گزارش هستند.

عصر امروز سه شنبه انفجاری در کیلینیک درمانی سینا اطهر در محله خیابان شریعتی پایین تر از میدان قدس کوچه ماهروزاده به وقوع پیوسته است.

به گفته صابریان این حادثه احتمالاً به دنبال انفجار کپسول گاز بود.

افزایش فوتی های حادثه آتش سوزی به ۱۸ نفر

00:30 سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تا ساعت ۲۴ فوت ۱۸ نفر در حادثه کلینیک سینا مسجل شده است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: دقایقی قبل پیکر بی جان ۶ نفر دیگر از شهروندان در یکی از اتاقهای کلینیک سینا کشف شد.

وی افزود این افراد حال وخیمی داشتند و به جز یک نفر ما بقیه علایم حیاتی نداشتند.

ملکی ادامه داد: تا ساعت ۰۰:۱۰ بامداد فوت ۱۸ نفر مسجل شده است.

 01:00 رئیس پلیس پایتخت از حضور تیم های جنایی و تشخیص هویت پلیس برای بررسی صحنه آتش سوزی کلینیک خصوصی در محدوده تجریش تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در خصوص آخرین وضعیت حریق در کلینیکی در نزدیکی میدان تجریش اظهار داشت: بر طبق مشاهدات شاهدان عینی آتش‌سوزی از داخل حیاط کلینیک خصوصی سینا اطهر آغاز و در ادامه به سایر طبقات سرایت کرده  و در نهایت کل ساختمان منجر به حریق شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد:بلافاصله بعد از وقوع آتش سوزی،آتش نشانی،‌ پلیس، اورژانس و تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند اما متاسفانه با توجه به شدت حریق تا این لحظه 19 نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.

وی گفت: هویت جان باختگان هنوز تشخیص داده نشده و ممکن است هم از مراجعین و هم از کادر درمانی باشند.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که هم اکنون تیم‌هایی از آتش نشانی و اورژانس در محل حضور دارند از حضور تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی و تیم جنایی برای بررسی صحنه حریق با حضور قاضی قتل خبر داد تا علت اصلی حادثه بررسی شود.

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که آیا  این امکان وجود دارد که حادثه حریق خرابکاری باشد، گفت: این مسائل صددرصد شایعه است و آتش سوزی در این مرکز خصوصی منجر به حریق شده است.