تقدیم استوارنامه سفیر جدید ایران در وین

گروه جهان الف،   3990410176

در مراسمی سفیر جدید ایران در وین است لرنا نه خود را تقدیم کشور کرد.

به گزارش ايسنا، عباس باقرپور در توییتی با اشاره به دیدارش با رئیس جمهوری اتریش ضمن تقدیم استوارنامه خود اظهار کرد که در این دیدار به قدمت روابط دو کشور اشاره و دو طرف برای گسترش همه جانبه روابط با اتریش اعلام آمادگی کردند.

عباس باقرپور اردکانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، صبح سه‌شنبه مورخ ۱۰ تیر ۱۳۹۹ طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری اتریش با فان در بلن رئیس جمهور، پیام دوستی رئیس جمهور اسلامی ایران را ابلاغ و آمادگی کشورمان را برای گسترش هر چه بیشتر روابط با کشور اتریش در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر پایه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور اعلام کرد.

رئیس جمهور اتریش نیز ضمن ابلاغ درودهای گرم خود به حسن روحانی و یادآوری سفر برجسته وی در تیرماه سال ۱۳۹۷ به اتریش و نیز تماس تلفنی دو رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سالجاری، از توسعه روابط بین دو کشور استقبال و اعلام آمادگی کرد در زمینه توسعه مناسبات کمک نماید.

باقرپور اردکانی پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه، دستیار وزیر امور خارجه و سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو را بر عهده داشته است.

وی هم اکنون سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران نزد کشور اسلواکی نیز است.