یوتیوب حساب کاربری سه چهره سفیدپوست نژادپرست را مسدود کرد

گروه جهان الف،   3990410150

یوتیوب حساب کاربری سفیدپوستان برترگرا «دیوید دیوک» «ریچارد اسپنسر» و «استفن مولینو» را بخاطر سخنان تنفرزا مسدود کرد.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، یوتیوب چند کانال منتسب به افرادی را که در این پلتفرم به نفرت‌پراکنی مشغول بودند را مسدود کرد. 

بدین منظور یوتیوب حساب کاربری سفیدپوستان برترگرا «دیوید دیوک» «ریچارد اسپنسر» و «استفن مولینو» را بخاطر سخنان تنفرزا مسدود کرد. این سه نفر دارای فعالیت‌های نژادپرستانه بوده و جزء راست‌های افراطی محسوب می‌شوند.

نماینده یوتیوب در بیانیه‌ای گفت: ما سیاست‌های سختگیرانه‌ای داریم که سخنرانی نفرت‌افزا را در یوتیوب منع می‌کنند و هر کانالی که به طور مکرر یا غیرقانونی آن سیاست‌ها را نقض کنند، مسدود می‌کنیم.

روز دوشنبه، یوتیوب شش کانال را به دلیل نقض سیاست ممنوعیت سخنان نفرت‌پراکنی ممنوع کرد:

کانال اصلی اسپنسر و کانال وی برای انستیتوی سیاست ملی / مجله Radix، کانال مولینو به همراه گروه سفیدهای ملی‌گرای رنسانس آمریکایی و پادکست‌های مربوط به «AmRen» و کانال دیوک.

این اقدامات یوتیوب تحت سیاست‌های این پلتفرم در مورد سخنان نفرت‌افزا که سال گذشته اتخاذ شد، صورت می‌گیرد که ویدیوها و کانال‌هایی حاوی محتواهای تبعیض، جدایی‌طلبی و انحصارطلبی بر مبنای کیفیت‌هایی چون سن، جنسیّت، نژاد، طبقه، مذهب، یا گرایش جنسی را مسدود می‌کند. 

به گفته یوتیوب، پس از اعمال این سیاست، این پلتفرم حذف فیلم‌ها را به پنج برابر افزایش داده و تا به امروز بیش از ۲۵ هزار کانال به دلیل نقض خط مشی‌های سخنان نفرت‌افزا مسدود شده است.