قانون امنیت ملی هنک کنگ امضا شد

گروه جهان الف،   3990410122

به دنبال تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کمیته دائمی مجمع خلق چین، رئیس جمهور این کشور بلافاصله آن را برای اجرا مورد امضا قرار داد.

قانون امنیت ملی هنک کنگ امضا شد

به گزارش فارس، ساعاتی پس از تصویب لایحه امنیت ملی هنگ کنگ در کمیته دائمی مجمع ملی خلق چین، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهوری این کشور آن را برای اجرا مورد امضا قرار داد. 

اجرای این قانون در هنگ کنگ احتمالا باعث تشدید تنش بین واشنگتن و پکن می‌شود و با واکنش کشورهای غربی مواجه خواهد شد که مدعی هستند چین قصد دارد آزادی عمل هنگ کنگ به عنوان یک منطقه خودمختار را محدود کند.

دولت چین می‌گوید هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است. 

صبح روز سه شنبه چندین رسانه هنگ‌کنگی گزارش دادند که کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را با اتفاق آرا تصویب کرده است.

الجزیره نوشت، این لایحه زمانی اجرایی خواهد شد که رسما ابلاغ شود و انتظار می‌رود که این لایحه در اول ماه جولای(دو روز دیگر) اعمال شود.

فردا، اول جولای، سالگرد باز‌گشت هنگ‌کنگ به حاکمیت سرزمینی چین است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. 

این درحالی است که سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.