جانسون: کرونا یک فاجعه برای بریتانیا بوده است

گروه جهان الف،   3990410061

نخست وزیر انگلیس به این مساله اذعان کرده است که بحران شیوع ویروس کرونا یک فاجعه بزرگ برای بریتانیا بوده است.

جانسون: کرونا یک فاجعه برای بریتانیا بوده است

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در اظهاراتی اذعان کرد که بحران شیوع ویروس کرونا برای بریتانیا یک فاجعه بوده است.

وی افزود: دولت لندن قصد دارد با اجرای بسته های محرک اقتصادی و مالی، کشور را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

بحران شیوع ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ بیش از 43 هزار نفر در بریتانیا شده است. این بدترین آمار تلفات ویروس کرونا در بریتانیا به شمار می رود.

دولت انگلیس در حالی قصد دارد تدابیر قرنطینه‌ای 3 ماه گذشته را به تدریج لغو کند که انتقادات گسترده‌ای علیه عملکرد بوریس جانسون و دولت وی مطرح شده است.

بریتانیا با ثبت بیش از 43575 فوتی بر اثر ویروس کرونا سومین آمار بالای تلفات در جهان را پس از آمریکا و برزیل در اختیار دارد.

جانسون گفت: کاری که قصد داریم طی ماه های آینده انجام دهیم این است که سرمایه گذاری در زیرساختها، آموزش و فناوری را دو برابر افزایش دهیم تا کشور بار دیگر به مسیر اصلی خود بازگردد.

بانک مرکزی انگلیس هشدار داده است که اقتصاد این کشور در شش ماه نخست 2020 میلادی بیش از 20 درصد کوچکتر از ابتدای امسال خواهد شد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز یک شوک اقتصادی بزرگ دیگر را به این کشور وارد کرده است. این در شرایطی است که مذاکرات لندن و بروکسل برای دستیابی به توافق تجارت آزاد پس از برگزیت، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.