تتراگلس، ارائه دهنده خدمات شیشه رنگی

گزارش بازرگانی،   3990408106

وقتی در مورد طراحی داخلی فکر می کنید، کلماتی مانند خلاقیت و استعداد بلافاصله در ذهن تداعی می شود اما قطعا بسیاری از افراد تعجب می کنند که بدانند درجاتی از علم نیز در این زمینه وجود دارد. طراحان داخلی حرفه ای معمولاً بر اساس اصول و عناصر طراحی داخلی خاص، مجموعه ای از قوانین را دنبال می کنند. این عناصر در طراحی داخلی شامل فضا، خطوط، فرم ها، نور، رنگ، بافت و الگو می شود و متعادل نگه داشتن آنها، کلید ایجاد یک فضای داخلی از نظر زیبایی شناختی است. با استفاده از روانشناسی در طراحی داخلی می توانید به راحتی خانه خود را به فضایی آرام بخش تبدیل کنید. تغییرات کوچک در رنگ ها، چیدمان و مواد بکار رفته می تواند به راحتی روحیه شما را بهبود ببخشد و احساسات مثبت شما را برانگیزد.

بکارگیری شیشه رنگی در دکوراسیون منازل یا محیط های کاری یک ایده فوق العاده برای استفاده از رنگ ها است. رنگ آشکارترین خاصیت شی شیشه ای است. همچنین می تواند یکی از جالب ترین و زیباترین خواص آن باشد. رنگ گاهی اوقات به منظور بهره برداری از یک مزیت استفاده می شود، اما تقریباً همیشه زیبایی آن را تعیین می کند.

دستورالعمل تولید شیشه رنگی

نخستین افرادی که با شیشه کار می کردند هیچ گونه کنترلی بر رنگ آن نداشتند. سپس، از طریق تصادف و آزمایش، سازندگان شیشه دریافتند که اضافه کردن مواد خاصی به ذوب شیشه باعث ایجاد رنگ های دیدنی در محصول نهایی می شود.

مصریان و ساکنین بین النهرین هر دو در زمینه تولید شیشه های رنگی خبره بودند. در قرن هشتم، یک شیمیدان پارسی با نام ابوموسی جابر بن حیان که اغلب به سادگی با عنوان "Geber" شناخته می شود، ده ها فرمول را برای تولید شیشه در رنگ های خاص به ثبت رساند. این دانشمند برجسته را "پدر علم شیمی" نامیده اند. او دریافت که اکسیدهای فلزات عناصر اصلی برای رنگ آمیزی شیشه هستند.

پالت های رنگی شیشه

هنگامی که روش تولید شیشه های رنگی کشف شد، بسیاری از افراد به دنبال کشف تنوع رنگی شیشه بودند. هدف پیدا کردن موادی بود که رنگ های خاصی را در شیشه ایجاد می کردند.

کاربردهای شیشه رنگی در معماری مدرن

خلاقیت در بکارگیری شیشه بی حد و مرز است. شیشه های رنگی بین کابینتی یا دیوارپوش در درجه اول برای اهداف زیبایی شناسی استفاده می شوند، اما از مزایای بسیاری نیز برخوردار هستند. شیشه رنگی نوعی شیشه است که هر دو این ملاحظات را برآورده می کند و ضمن بهبود عملکرد خورشیدی، ظاهر یک نمای ساختمان را بهبود می بخشد. استفاده از شیشه رنگی در قسمت بیرونی مانند آینه کاری دکوراتیو به حالت بازتابی است و می تواند در بیشتر قسمت های ساختمانی استفاده شود با سایر مواد بکار رفته در نما در تضاد باشد. از شیشه رنگی می توان برای ایجاد پوشش استفاده کرد و بیشتر در ساختمان های تجاری، دفاتر، فروشگاهی و سایر اماکن بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

شیشه رنگی به تنظیم دمای ساختمان کمک می کند زیرا برای جذب انرژی از یک طیف نور مرئی طراحی شده است. این قابلیت برای کاهش تابش خیره کننده مناسب است و امکان ارائه منظره بدون مانع هنگام نگاه کردن از داخل به بیرون را بوجود می آورد. از آنجایی که می توان شیشه رنگی را در طیف وسیعی از رنگ ها مشخص کرد، این امکان نیز وجود دارد که در راس این مزیت ها، یک احساس زیبایی شناسی ایجاد کند.

دلایل عملی و زیبایی شناختی بسیاری برای استفاده از شیشه رنگی در پنجره ها وجود دارد. رنگ آمیزی پنجره باعث افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی می شود. در عین حال می تواند فضای داخلی را در تابستان خنک نگه داشته و در زمستان گرم کند. همچنین رنگ آمیزی پنجره باعث بهبود سلامتی شما می شود زیرا مانع از ورود اشعه ماوراء بنفش مضر خواهد شد. شیشه رنگی می تواند از پرده، مبلمان و تابلوهای دیواری شما در برابر صدمات ناشی از نور زیاد خورشید محافظت کند. با این وجود، استفاده از شیشه های رنگی در فضای داخلی ساختمان ها بسیار بیشتر از آن است که تنها مختص به پنجره ها باشد.

آیا می خواهید اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری، آشپزخانه یا اتاق خواب شما دارای یک درخشش طبیعی باشد؟ استفاده از شیشه های رنگی دیوارپوش ایده ای فوق العاده برای بکارگیری شیشه ها در دکوراسیون داخلی است. شما همچنین می توانید رنگ دقیق، نوع شیشه، ضخامت و موارد دیگر را نیز انتخاب کنید. قیمت شیشه رنگی می تواند با توجه به این ویژگی ها متفاوت باشد.

با استفاده از شیشه رنگی و کابین دوش یک حمام مدرن درجه یک خواهید داشت و در عین حال می توانید در حین دوش گرفتن حریم خصوصی خود را حفظ کنید. قیمت کابین دوش و شیشه رنگی نیز با توجه به اندازه، متریال بکار رفته، امکانات و طراحی آنها متفاوت خواهد بود.

همچنین استفاده ار شیشه رنگی بین کابینتی یکی از جدیدترین روش های طراحی دکوراسیون آشپزخانه بشمار میرود. شما می توانید از یک دیوار شیشه ای رنگی به عنوان یک تقسیم کننده فضا استفاده کنید. یک دیوار شیشه ای برای تمیز کردن بسیار آسان است و همچنین ظاهری مدرن و زیبا به آشپزخانه شما می بخشد. یک رنگ روشن را که از کاشی های آشپزخانه متمایز است انتخاب کنید تا فضایی پر جنب و جوش و سرزنده در آشپزخانه خود ایجاد کنید.

گزینه ها را با دقت در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که چگونه از ایده های مختلفی که در بالا ذکر شد استفاده کنید تا هم فضای داخلی و هم فضای بیرونی را زیباتر کنید.

شرکت تتراگلس یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید و اجرای شیشه رنگی است و مطابق با خواسته ها و روندهای مدرن معماری، در حال افزایش پیشنهادات و ایده های متنوع در این زمینه است تا یک طراحی مدرن و در عین حال کاربردی را به مشتریان خود ارائه دهد.