خط خبری رسانه‌های سعودی-آمریکایی در قبال تحولات عراق

گروه جهان الف،   3990406054

بررسی خط خبری رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی و آمریکا در قبال تحولات ساعات اخیر در عراق نشان از ذوق زدگی این رسانه‌ها برای متشنج جلوه دادن اوضاع عراق حکایت دارد.

به گزارش مهر، در حالی که هنوز تحولات جاری در عراق در خصوص حمله به مقر نیروهای گردان‌های حزب الله این کشور توسط نیروهای امنیتی عراق کاملاً مشخص نشده و اخبار ضد و نقیضی در این رابطه منتشر می‌شود رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی و آمریکا (العربیه، الحدث، الشرق الاوسط، الحره) نتوانستند ذوق زدگی خود را از پوشش این اخبار پنهان کنند.

شبکه سعودی العربیه از پوشش لحظه به لحظه تحولات مربوط به حمله به مقر نیروهای گردان‌های حزب الله عراق علاوه بر انتشار این اخبار در ذیل آن تحلیل‌های مغرضانه نیز منتشر می‌کند.

سایت شبکه العربیه تلاش می‌کند در لا به لای خطوط خبری خود تحلیل‌هایی منتشر کند که تماماً علیه نیروهای حشد شعبی و گردان‌های حزب الله عراق بوده و آنها را مسئول نا امن کردن عراق جلوه می‌دهد.

سایت این شبکه گزارش داد که نیروهای حشد شعبی با نمایش دادن قدرت خود در جریان رژه‌های نظامی پیام‌های تهدید آمیزی علیه دشمنان خود ارسال می‌کنند.

نکته مهم آنکه، سایت شبکه العربیه و به صورت کلی رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی و آمریکا در جریان این خط خبری تلاش می‌کنند نشان دهند که نیروهای حشد شعبی در تدارک یک حمله بوده‌اند و قبل از اقدام آنها، حمله نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

این شبکه هم چنین با متشنج جلوه دادن اوضاع عراق، مدعی است که نیروهای حشد شعبی با سلاح در خیابان‌های عراق حاضر شده و دیگران را تهدید می‌کنند.

سایت روزنامه الشرق الاوسط وابسته به عربستان سعودی نیز با انتشار اخبار مربوط به تحولات عراق مدعی شد که این حمله صورت گرفته علیه مقر گردان‌های حزب الله عراق در پی حملات موشکی علیه مواضع آمریکایی‌ها در این کشور صورت می‌گیرد.

این در حالیست که سایت روزنامه سعودی مذکور اشاره به حملات متجاوزان آمریکایی علیه مقرهای نیروهای حشد شعبی در کشور خود یعنی عراق نکرده است.

رسانه‌های سعودی و آمریکایی تلاش دارند نشان دهند که این حمله بنا به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق صورت گرفته است. آنها مدعی هستند این حمله نخستین «اقدام الکاظمی برای اجرای وعده‌های خود علیه نیروهای حشد شعبی» به شمار می‌رود.

رسانه‌های مذکور پا را از این حد فراتر گذاشته و این حوادث رخ داده را به درگیری‌های میان آمریکا و ایران متصل کرده‌اند!