نامه ۱۹۱ نماینده کنگره آمریکا به نتانیاهو

گروه جهان الف،   3990406021

۱۹۱ عضو مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح این رژیم برای توسعه اشغالگری در کرانه باختری ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش فارس، ۱۹۱ عضو مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به مقام‌های رژیم صهیونیستی از طرح توسعه اشغالگری این رژیم در کرانه باختری ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نامه خطاب به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «بنی گانتز»، وزیر جنگ و «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه این رژیم نوشته شده است.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه حمایت دیرینه هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از رژیم صهیونیستی را یادآور و درباره مخاطرات اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

در بخشی از این نامه آمده است: «بیم ما آن است که اتخاذ اقدامات یکجانبه از سوی هر یک از طرفین آنها را از مذاکره و احتمال رسیدن به توافق نهایی و مبتنی بر مذاکره دور خواهد کرد.»

نمایندگان کنگره آمریکا همچنین نوشته‌اند اقدام یکجانبه رژیم اسرائیل «احتمالاً پیشرفت‌های مهم اسرائیل در زمینه عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی را در برهه‌ای که همکاری‌های نزدیک‌تر از اهمیت بیشتری برای مقابله با تهدیدهای مشترک برخوردار است در معرض خطر قرار خواهد داد.»

نگارندگان نامه به علاوه هشدار داده‌اند چنینی اقدامی ممکن است به ایجاد «مشکلات جدی» در روابط این رژیم با کشورهای اروپایی منجر  شود. 

مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری هستند. این طرح با مخالفت فلسطینی‌ها و کشورهای عربی و اسلامی روبه رو شده است.