ریابکوف: هیچ پیشرفتی در روابط روسیه و آمریکا حاصل نشده است

گروه جهان الف،   3990406001

معاون وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت طی سال‌های گذشته هیچ پیشرفتی در روابط مسکو و واشنگتن حاصل نشده است.  

به گزارش فارس ، معاون وزارت خارجه روسیه روز  پنجشنبه گفت طی سال‌های گذشته هیچ پیشرفتی در روابط مسکو و واشنگتن حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه  گفت: «متاسفانه اساساً نمی‌توانیم در هیچ زمینه‌ای جز موارد معدود به پیشرفت در روابط مسکو و واشنگتن در سال‌های اخیر اشاره کنیم.»

این دیپلمات ارشد روسیه  گفت که این وضعیت خاص در دوره طولانی در روابط روسیه و آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا حاکم بوده است.

به گفته ریابکوف، در حال حاضر مقامات آمریکایی، با دید سیاسی به  روابط با روسیه می‌نگرند و احتمال همکاری با مسکو در حتی در قالب یک برنامه بسیار واقع بینانه را محتمل نمی‌دانند.

این دیپلمات ارشد افزود: «واقعا نمی‌توانیم بگوییم کدام دولت، جمهوریخواه یا دموکرات  که قدرت را در واشنگتن در سال آینده پس از مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهور به دست خواهد گرفت، برای ما بهتر خواهد بود.»

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 به دنبال بحران اوکراین و همه‌پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، مسکو را به مداخله جویی در اوکراین متهم و علیه این کشور تحریمهایی وضع کردند.  سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه  نیز به تازگی گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر احتمال رفع تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو دیده نمی‌شود.