بایدن با فاصله زیادی از ترامپ در صدر نظرسنجی‌ها قرار گرفت

گروه جهان الف،   3990404157

جدیدترین نتایج نظرسنجی از شهروندان آمریکایی از تداوم جایگاه برتر «جو بایدن» در مقایسه با «دونالد ترامپ» برای انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور حکایت دارد.

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، آخرین نتایج نظرسنجی از شهروندان آمریکایی حاکی از ادامه جایگاه برتر «جو بایدن» در مقایسه با «دونالد ترامپ» برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست.

بر همین اساس آخرین نتایج نظرسنجی که از سوی روزنامه «نیویورک تایمز» انجام شده حاکی از آن است که ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان حامی بایدن و ۳۶ درصد حامی ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا هستند.

در این میان از بین شهروندانی که هنوز تصمیم خود را نهایی کرده‌اند، ۴۷ درصد گفته اند که به بایدن رأی خواهند داد و فقط ۲۹ درصد تمایل خود را به ترامپ اعلام کرده‌اند.

همچنین ۷۹ درصد از سیاه‌پوستان و ۶۴ درصد لاتین‌تبارها و ۴۳ درصد از سفیدپوستان حامی بایدن هستند و ۴۴ درصد از سفیدپوستان حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده‌اند.

در این نظر سنجی همچنین ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها مخالفت خود را با نحوه رسیدگی دولت ترامپ به مسائل نژادی اعلام کرده‌اند و فقط ۳۳ درصد با عملکرد ترامپ در این حوزه موافق بوده‌اند.

گفتنی است این نظرسنجی ها توسط رسانه های وابسته به دموکراتها انجام شده است.