سفیر آمریکا در عربستان: ترکیه یکی از هم‌پیمانان ماست

گروه جهان الف،   3990404126

سفیر آمریکا در عربستان اظهار کرد: انتقال شبه نظامیان و جنگجویان به لیبی خطرناک است آنچه در سوریه رخ داده "شاهد عینی" برای این موضوع است.

به گزارش ایسنا، جان ابی زید، سفیر آمریکا در عربستان بر لزوم دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز برای پایان درگیری‌های ۹ ساله لیبی تاکید کرد.

سفیر آمریکا در حاشیه کنفرانس خبری درباره روابط آمریکا و عربستان نسبت به خطر انتقال شبه نظامیان به مناطق دیگر شاهد فعالیت‌های نظامی هشدار داد.

روزنامه عاجل عربستان در این کنفرانس خبری سوالی درباره موضع‌گیری ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش در قبال انتقال شبه نظامیان و تروریست‌ها از سوی ترکیه به لیبی از ابی زید پرسید که او این گونه پاسخ داد: به دلیل آنچه در سوریه و لیبی در جریان است انتقال شبه نظامیان به لیبی هیچ طرفی را کمک نخواهد کرد باید فرصت‌های توقف اقدامات خصمانه فراهم شوند، به خصوص در سایه شیوع کووید-۱۹ باید عملیات‌های نظامی در سطح گسترده متوقف شوند و بر مسائل بهداشت و سلامت که همه با آن مواجه هستیم، تمرکز کنیم.

این سفیر درباره وضعیت میدانی در منطقه نیز بر لزوم بررسی راه‌حل‌های مذاکراتی برای بحران سخت منطقه تاکید کرد.

ابی زید درباره نقش ترکیه در منطقه گفت: مسلما ترکیه یکی از هم‌پیمانان ماست، ما در مذاکره مستمر با آنها هستیم و برعکس آنها مداوم با ما در رایزنی هستند، امیدواریم ترکیه‌ای‌ها در رویکردهای مثبت و مذاکرات برای حل مسالمت آمیز مشکلات سهیم باشند.