وزیر راه: عامل گرانی مسکن، خارج از اختیار وزارتخانه است!

گروه اقتصادی الف،   3990402149

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گرانی مسکن ناشی از التهاب در بازارهای موازی (ارز و طلا) است، گفت: اختتامیه مسکن مهر در کل کشور پایان امسال و تحویل نخستین واحدهای مسکن ملی در ماه جاری انجام می‌شود.

وزیر راه: عامل گرانی مسکن، خارج از اختیار وزارتخانه است!

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» عصر امروز (دوشنبه) در مراسم امضای دو تفاهمنامه مسکن که با بخش خصوصی به امضا رسید، گفت: سازندگان و انبوه سازان ثروت یک جامعه هستند و خدا را برای حضور اثرگذار بخش خصوصی در ساخت و ساز شاکریم.

وی گفت: سیاست دولت تسهیل گری در بخش ساخت و ساز است و جلب اطمینان سازندگان است تا منجر به تحقق آرزوی خانه دار شدن مردم شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش دولت تبدیل جریان تولید مسکن به جریانی پایدار است،  گفت: ایمان داریم که تولید مسکن باید به صورت پایدار در کشور ادامه یابد.

وزیر راه خاطر نشان کرد: عامل اصلی گرانی مسکن، خارج از اختیار وزارت راه است و به بازارهای ارز و طلا باز می‌گردد.

اسلامی هم چنین خبر داد که طی تفاهم امروز با بخش خصوصی، زمین در اختیار انبوه سازان قرار می‌گیرد و همزمان در ساخت و سازها به سمت صنعتی سازی خواهیم رفت.

وزیر راه گفت: ١٢ هزار پرونده در بانک ها برای ساخت خانه در بافت فرسوده تشکیل شده و تلاش دولت احیای بافت فرسوده است.

اسلامی افزود: بانک‌ها سال گذشته، هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کردند که کمتر از هفت درصد این رقم به بخش مسکن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: امسال با ابلاغ بانک مرکزی قرار است ۲۰ درصد تسهیلات به بخش مسکن اختصاص یابد که به جریان پایدار تولید مسکن کمک می کند.