دموکرات‌های آمریکا استیضاح وزیر دادگستری را می‌خواهند

گروه جهان الف،   3990401169

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: دموکرات‌ها استیضاح وزیر دادگستری را می‌خواهند؛ اما جمهوریخواهان فاسد در سنا دارای اکثریت هستند و لذا این کار وقت تلف کردن است.

به گزارش مهر، «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن اعلام کرد: فکر می‌کنم او (ویلیام بار) مستحق استیضاح است؛ اما دوباره اعلام می کنم، این کار وقت تلف کردن است؛ زیرا جمهوریخواهان فاسد در (مجلس) سنا دارای اکثریت هستند و لذا و ما راه‌ های دیگری در این خصوص پیش خواهیم گرفت.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت که برخی از نمایندگان دموکرات خواستار این استیضاح هستند؛ اما سنای فاسد به سادگی از اتهامات وی چشم پوشی می کند.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح ترامپ نیز گفت: استیضاح ترامپ به‌خاطر دیگر تخلفاتش نیز قابل انجام بود؛ اما سنا در هر صورت آن را رد می‌کرد.

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه در واکنش به نامه «ویلیام بار» دادستان آمریکا ماجرای اخراج «جئوفری برمن» دادستان قدرتمند منهتن را تکذیب کرد.

این در حالی است که ویلیام بار دیروز در نامه ای خطاب به برمن نوشته بود: متأسفانه، شما نمایش عمومی را بر خدمت عمومی ترجیح دادید. از آنجا که اعلام کرده اید قصدی برای استعفا ندارید، من از رئیس جمهور درخواست کرده ام تا از امروز شما را از سمت خود برکنار کند و او [ترامپ] نیز چنین کرده است.

در مقابل، ترامپ مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی این نامه دادستان کل آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: آنجا وزارتخانه اوست [ویلیام بار] نه حوزه تحت اختیار من. و من [در اخراج برمن] دخالتی نداشتم.

گفتنی است که جئوفری برمن دادستان بخش جنوبی نیویورک (منهتن) مشغول تحقیق در مورد افراد نزدیک به «ترامپ» از جمله «رودی جولیانی» بود که دادستان کل آمریکا خبر استعفای وی را منتشر می‌کند، اما این دادستان اعلام کرده که استعفا نداده و به کار خود ادامه می‌دهد.