خط‌ و نشان تازه کاخ سفید برای بولتون: نمی‌گذاریم سود کند

گروه جهان الف،   3990401006

کاخ سفید اعلام کرد که تلاش می‌کند تا جان بولتون مشاور امنیت سابق آمریکا از محل فروش کتاب جدیدش «هیچ سودی» کسب نکند.

«کایلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید شنبه شب در بیانیه‌ای گفت: دولت قصد دارد اطمینان حاصل کند که بولتون بابت تصمیم شرم‌آورش در مورد اولویت دادن به پول و توجه بر تعهداتش برای حفاظت از امنیت ملی، هیچ سودی دریافت نخواهد کرد.
مک‌انانی در بیانیه خود به حکم روز شنبه «رویس لامبرت» قاضی فدرال منطقه کلمبیای آمریکا اشاره کرد و نوشت که قاضی لامبرت در حکم خود اعلام کرد: بولتون با احتمال افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده تعهدات خود مبنی بر عدم افشای اطلاعات را نقض کرده و امنیت ملی را به خطر انداخته است.
با این حال، قاضی لامبرت افزود که ۲۰۰ هزار نسخه از کتاب بولتون در کتابفروشی‌ها توزیع شده و تلاش برای جلوگیری از فروش آن اقدامی بی‌ثمر است.
قرار است فروش کتاب بولتون زیر عنوان «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» سوم تیرماه آغاز شود.
بولتون در کتاب خود دست به افشاگری‌هایی علیه دولت ترامپ از جلمه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا زده است. بولتون مدعی شده است که پمپئو از همان نشست اول ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نسبت به سیاست او در قبال این کشور تردید داشته و این تردید مدام شدت گرفته است.
بولتون در موردی دیگر در کتاب خود نوشته است که پس از هدف‌گیری و سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا توسط ایران در خلیج فارس در تابستان سال گذشته، وقتی ترامپ تصمیم به حمله نکردن به ایران گرفته، پمپئو هم نظر با بولتون این تصمیم را بسیار خطرناک دانسته است.
بولتون در مورد دیگری نیز گفته پس از گفت‌ و گوی ترامپ با «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه و پذیرش رفع موقت تحریم‌ها علیه ایران برای رسیدن به توافقی جدید، پمپئو گفته که با شماری از سناتورهای جنگ‌طلب تماس می‌گیرد تا مخالفت جمهوری‌خواهان با چنین مذاکراتی را تشدید کنند.