نخست‌وزیر عراق به ایران می‌آید

گروه جهان الف،   3990331056

روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مصطفی الکاظمی در ماه میلادی آینده، در نخستین سفر دوره‌ای خود به آمریکا، عربستان و ایران سفر خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق به ایران می‌آید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه العربی الجدید، برخی مسئولان عراقی اعلام کردند که نخستین دور سفر‌های خارجی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در ماه میلادی آینده برگزار خواهد شد.

به گفته این منابع، پیش بینی می‌شود این سفر‌ها از نیمه ماه میلادی آینده و در صورتی که مسئله فوق العاده داخلی رخ ندهد آغاز شود و شامل چندین کشور از جمله آمریکا، عربستان و ایران خواهد بود.

مسئولان عراقی اعلام کردند که این سفر‌ها دارای اهداف متعددی است که مهمترین آن حمایت از عراق در سایه بحران مالی کنونی به دلیل کاهش شدید قیمت نفت است.

این منابع افزودند: محور دیدار‌ها و رایزنی‌ها با هر کشور بر اساس پرونده‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق است و متفاوت از یکدیگر خواهد بود و الکاظمی تلاش می‌کند تا حمایت مالی و سیاسی لازم را برای گام‌های اتخاذی دولت خود کسب کند.

سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا در ادامه روند گفتگو‌های راهبردی میان بغداد و واشنگتن خواهد بود.

از سوی دیگر، محمود جواد، عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق و از اعضای ائتلاف سائرون طی یک تماس تلفنی با العربی الجدید گفت: این سفر خارجی قریب‌الوقوع الکاظمی در شرایط و زمان کنونی، برای حمایت از عراق و دستیابی به دستاوردها، ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: عراق با بحران مالی بزرگی دست‌به گریبان است و به همکاری با چندین کشور در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و دریافت وام امید دارد و پارلمان نیز از این سفر حمایت خواهد کرد و پس از سفر میزبان وی در پارلمان خواهند بود تا از جزئیات این سفر‌ها و توافق‌های صورت گرفته مطلع شوند.