غریب آبادی: قطعنامه شورای حکام الزام‌آور نیست/ می‌خواهند برجام را تخریب کنند

گروه جهان الف،   3990330080

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی با اشاره قطعنامه شورای حکام گفت:هدف آنها این است که زمینه را برای تخریب کامل برجام فراهم کنند و ضربه‌های دیگری را به چندجانبه‌گرایی در وین بزنند.

به گزارش مهر، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در شبکه خبر با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی علیه برنامه هسته ای ایران، اظهار کرد: هدف آنها این است که زمینه را برای تخریب کامل برجام فراهم کنند و ضربه‌های دیگری را به چندجانبه‌گرایی در وین بزنند.

غریب‌آبادی گفت: همانطور که می‌دانید در ژنو و نیویورک، آمریکا هم اقدامات خود علیه چندجانبه گرایی را را انجام داده است و امروز آخرین ضربه‌ها به چندجانبه گرایی در وین را هم وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضع اصولی ایران رد این قطعنامه است، تصریح کرد: ایران این قطعنامه را به هیچ وجه قابل پذیرش نمی‌داند و این قطعنامه هیچ الزام حقوقی نیز برای جمهوری اسلامی ایران از جهت همکاری با آژانس انرژی اتمی نسبت به ۲ درخواست دسترسی، ایجاد نمی‌کند.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: قطعنامه های شورای حکام از منظر حقوق بین‌الملل فاقد جنبه‌های الزام‌آوری هستند؛ یعنی برای کشورها لازم الاجرا نیستند.