توئیتر به پیام ترامپ برچسب «دستکاری شده» زد

گروه جهان الف،   3990330037

توئیتر برچسب «رسانه دستکاری شده» را به یک پیام دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی افزود.

به گزارش مهر به نقل از واشنگتن پست، عصر روز گذشته توئیتر در اقدامی نادر برچسب هشدار به یکی از توئیت های رئیس جمهور آمریکا در این شبکه اجتماعی افزود.

به نظر می رسد توئیت دونالد ترامپ سیاست های این شرکت درباره رسانه های دستکاری شده را نقض کرده است.

رئیس جمهور آمریکا نسخه ای دستکاری شده از یک ویدئوی محبوب را که در سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرد. در این ویدئو دو کودک (یکی سیاه پوست و دیگری سفید پوست) یکدیگر را در آغوش می گیرند. اما در نسخه ای از ویدئو که ترامپ منتشر کرد، تصاویر با موسیقی ادیت شده و یک برچسب خبری جعلی متعلق به خبرگزاری سی ان ان در پایین ویدئو دیده می شود. در این برچسب نوشته شده: کودک وحشت زده از کودک نژاد پرست می گریزد.

در ویدئویی که ترامپ منتشر کرده  نخست نشان داده می شود  کودک سفید پوس، کودک سیاهپوست را دنبال می کند.  سپس برچسب جعلی سی ان ان با نوشته مذکور دیده می شود. در مرحله بعد ویدئو قطع شده و صحنه ای که کودکان یکدیگر را در آغوش می گیرند، نشان داده می شود. در پایان این ویدئو پیامی با این مضمون نشان داده می شود: مشکل از آمریکا نیست، اخبار جعلی مشکل اصلی است.

هنگامیکه توئیتر این ویدئو را برچست زد، بیش از ۳.۸ میلیون بار از آن بازدید و ۷۵ هزار بار به اشتراک گذاشته شده بود.

سخنگوی توئیتر در این باره گفت: این توییت با توجه به  سیاست رسانه های  مصنوعی و دستکاری شده ما برچسب گذاری شده است تا فحوای بهتری برای مردم فراهم کند. کاخ سفید هنوز نسبت به این اقدام توئیتر واکنشی نشان نداده است.

این سومین باری است که شبکه اجتماعی مذکور  به توئیت های رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان می دهد و آنها را برچسب گذاری می کند. پیش از این توئیتر دو پیام ترامپ را به دلایل ادعای گمراه کننده و نقض قوانین مربوط به خشونت برچسب زده بود.

این اقدام توئیتر ممکن است رابطه پر تنش دونالد ترامپ و سیلیکون ولی را بدتر  کند. پیش از این رئیس جمهور آمریکا به دلیل راست آزمایی پیامش در توئیتر  از این شبکه اجتماعی انتقاد کرده بود.