بشار جعفری: آمریکا اسکیزوفرنی سیاسی دارد

گروه جهان الف،   3990328044

بشار جعفری تاکید کرد که سیاست‌های محاصره و تحمیل اقدامات اقتصادی اجباری یک‌جانبه بخشی از سیاست‌های کور غرب بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار کرد: این اقدامات روی دوم سکه تروریسم است که خون سوری‌ها را بر زمین ریخت و دستاوردهای آنان را از بین برد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: حمله به واحد پول ملی ملت سوریه، غذا، دارو و زندگی سوری‌ها و ایجاد موانعی در مسیر تلاش‌های مؤسسات دولت برای فراهم آوردن نیازهای اساسی و ارائه خدمات عمومی، دروغ پردازی‌های غرب در خصوص امور بشردوستانه را آشکار می‌کند.

دکتر بشار جعفری بیان کرد: عدم پاسخگویی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به خواسته‌های سازمان ملل و بین‌المللی برای پایان دادن به اقدامات اقتصادی و اجباری اعمال‌ شده علیه ملت سوریه و اقدام آمریکا و اتحادیه اروپا در تمدید و تشدید آن اقدامات همزمان با اجرای آنچه موسوم به "قانون قیصر" (سزار) نشانگر بی‌اعتنایی آمریکا به قانون بین‌المللی و دستاوردهای بشریت است.

نماینده دائم سوریه گفت: اظهارات اخیر جیمز جفری (نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه) یک اعتراف به مسؤولیت مستقیم آمریکا در رنج مردم سوریه است، این اظهارات بار دیگر تاکید می‌کنند که دولت آمریکا از طریق چشمان اسرائیل به منطقه نگاه می‌کند چون خواسته‌های جفری همان خواسته‌های قدیمی اسرائیل هستند.

بشار جعفری توضیح داد: سوریه دو هفته پیش از دولت‌های برخی از کشورها و در راس آنان آمریکا، انگلیس، فرانسه و ترکیه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت شکایت کرد.

این نماینده سوری افزود: دولت‌های این کشورها طی ۹ سال گذشته از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب حمایت می‌کردند و دست به دخالت نظامی مستقیم و اشغال بخش‌هایی از اراضی سوریه و ارتکاب جنایات و سرقت منابع طبیعی و آثار و محصولات کشاورزی زده‌اند.

نماینده دائم سوریه ادامه داد: این اقدامات و نقض آشکار اصول قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد ناسازگاری رفتار این دولت‌ها با اهداف منشور سازمان ملل را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این اقدامات یک تلاش آشکار برای دخالت خطرناک و مخرب در مسیر فرایند سیاسی که توسط فرستاده ویژه سازمان ملل تسهیل می‌شود، به شمار می‌رود. هدف آن اقدامات تبدیل این مسیر از یک گفت‌وگوی ملی سوری – سوری به رهبری و مالکیت سوری به شکلی از تحمیل اراده این کشورها بر سازمان ملل و وسیله‌ای برای تحمیل دیکته‌های برخی از کشورهاست.

بشار جعفری تصریح کرد: سوریه از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست همه کشورها را مجبور کنند تا از انجام هر اقدامی که منجر به تضعیف استقلال و مسیر روند سیاسی و گزینه‌های ملت سوریه، امنیت و ثبات سوریه می‌شود، دست بردارند.

وی افزود: سوریه نیز از دبیرکل سازمان ملل خواست تا مقامات قانونی دبیرخانه را مامور تدوین یک گزارش فوری در مورد سازگاری قوانین و تصمیمات آمریکا و اروپا متعلق به اعمال محاصره اقتصادی علیه ملت سوریه با منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت کند.

نماینده دائم سوریه در پایان گفت: آمریکا روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از میدان‌های نفتی سوریه سرقت می‌کند، آمریکا همچنان اقدام به سرقت ۴۰۰ هزار تن پنبه و آتش زدن هزارها هکتار از مزارع گندم کرده و به "تقسیم سوریه" و تضعیف قیمت لیر سوریه افتخار و بخش از خاک سوریه را اشغال و از متحد ترکیه خود نیز حمایت می‌کند، علی رغم این همه نماینده آمریکا در مورد نگرانی دولت خود نسبت به وخیم‌تر شدن وضعیت زندگی شهروندان سوریه دم می‌زند. سؤال این است که آیا این اسکیزوفرنی سیاسی است؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین