کره شمالی سربازانش را به مرز جنوبی باز می‌گرداند

گروه جهان الف،   3990328023

همزمان با افزایش تنش ها در شبه جزیره کره، کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی برای ارسال فرستاده های ویژه را رد کرد و وعده داد که سربازان خود را به مرز مشترک با کره بازگرداند.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، این اقدام پیونگ یانگ یک روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی دفتر ارتباط مشترک میان دو کره را در اعتراض به انتشار و ارسال بالون ها و پلاکاردهای تبلیغاتی ضد کره شمالی، منفجر کرد.

"کی. سی. ان. ای" خبرگزاری مرکزی کره شمالی روز چهارشنبه انفجار این دفتر ارتباطی را بیانگر «خشم مردم کره شمالی از اقدامات تبلیغی کره جنوبی علیه رهبر این کشور» عنوان کرد و نوشت: کسانی که به منتقدان کره شمالی پناه داده اند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

با بالا گرفتن تنش ها میان دو کره، "مون جائه این" رییس جمهوری کره جنوبی پیشنهاد کرده بود مشاور امنیت ملی و رئیس سرویس اطلاعاتی کشورش را به عنوان نماینده ویژه به پیونگ یانگ اعزام کند اما "کیم یو جونگ" خواهر رهبر کره شمالی این پیشنهاد را «شوم» خواند و آن را رد کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: «مون در یک پیشنهاد شیطانی اعزام فرستاده های ویژه را برای "عبور از بحران ها" پیشنهاد می کند اما او باید به روشنی بفهمد که چنین ترفندی دیگر روی ما کار نخواهد کرد».

این رسانه دولتی کره شمالی نوشت بحران کنونی بین دو کره، ناشی از «بی کفایتی و عدم مسئولیت مقامات کره جنوبی» است و تنها در صورت پرداخت «بهای گزاف» می توان به آن پایان داد.

اما امروز چهارشنبه سخنگوی ستاد کل ارتش خلق کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای نظامی را به کوه کومگانگ و کائه سونگ در نزدیکی مرز و جایی که دو کشور در گذشته دارای پروژه های اقتصادی مشترک بودند اعزام می کند.

وی افزود: پست های پلیس که از منطقه به شدت حفاظت شده غیر نظامی شده (DMZ) خارج شده بودند دوباره نصب می شوند در حالی که یگان های توپخانه در نزدیکی مرز دریای غربی تقویت خواهند شد.

این مقام ارتش کره شمالی همچنین تصریح کرد که پیونگ یانگ، انتشار و ارسال نامه های ضد سئول را نیز در سرتاسر مرز آغاز می کند.