ارزش ریالی کارت اعتباری سهام عدالت چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3990327103

ارزش کارت اعتباری سهام عدالت برای خرید کالا، از جمله موارد مهمی است که این روزها توسط سهامداران عدالت دنبال می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در خصوص اعطای کارت‌های اعتباری سهام عدالت بیان کرد: از آنجایی که سهام عدالت به عنوان یک سهم ارزنده در قالب یک سبد دارایی به شش دهک پایین جامعه تعلق می‌گیرد، دولت باید برای جلوگیری از فروش سهام عدالت مشوق‌هایی را در نظر بگیرد؛ که در این راستا می‌توان به تبیین بالای ارزش سهام یا نمایش سود بالای سهام عدالت اشاره کرد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود: هم اکنون دولت با در نظر گرفتن فضای اقتصادی و با توجه به شیوع ویروس کرونا که تاثیر زیادی بر کسب و کارها داشته، تصمیم گرفته است که ارزش سهام افراد  را در قالب یک کارت اعتباری برای خرید کالا و استفاده از خدمات در  اختیار سهامداران قرار دهد. اما در عوض این امر بهتر بود تا این اقدام در قالب یک وام در نظر گرفته شود به علت آنکه ممکن است فرد نیاز به تهیه کالا یا بهره‌مند شدن از ملزومات خدمات نداشته باشد، اما آن مبلغ را برای پرداخت اقساط خود احتیاج داشته باشد.

واریز ۵۰ درصدی ارزش دارایی سهام عدالت در کارت‌های اعتباری 

او در پاسخ به این سوال که چه میزان مبلغ قرار است به کارت‌های سهام عدالت  توسط بانک ها واریز شود، بیان کرد: هر کدام از شعب بانک‌ها براساس سیاست‌هایی که دارند قرار شد تا مبالغی را به کارت سهام داران واریز کنند به طوری که بعضی از بانک‌ها تا صد در صد هم قول واریزی ارزش سهام را داده اند.

رحیمی تاکید کرد: هم اکنون اگر بانک‌ها بخواهند ۵۰ درصد از ارزش سهام عدالت را به حساب سهام داران واریز کنند مبلغی بالغ بر ۵ میلیون تومان می‌شود.

رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا در حال حاضر با اینکه ارزش سهام عدالت ۱۰ میلیون تومان است، گفت:  اما در سایت سهام عدالت مبلغ نهایی را هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان ثبت شده است، تصریح کرد: هم اکنون سایت سهام عدالت با مشکل مواجه شده است ما در این خصوص به سازمان خصوصی سازی اخطار داده ایم که هرچه سریع‌تر مشکلات سایت را رفع کنند، اما تا به امروز هیچ نتیجه‌ای در خصوص این مسئله مشاهده نشده است.

چگونه می توان از کارت اعتباری سهام عدالت برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد؟

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در خصوص استفاده از کارت‌های اعتباری سهام عدالت بیان کرد: بهتر است افرادی که واقعا مبلغ درون کارت به طور قطع مورد نیازشان است از آن استفاده کنند به علت آنکه این سهام داران موظف هستند میزان مبلغی را که از این کارت که برداشت کرده اند اقساطش را یکساله به بانک‌ها بازگردانند. در غیر این صورت آن کارت که مانند وثیقه عمل می‌کرد توسط بانک ضبط می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر شرکت‌ها افراد را به سمت روش مستقیم در سهام سوق می‌دهند اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از اشخاص به علت آنکه سطح آگاهیشان پایین است و بعضی دیگر از روی عمد افراد را به سمت روش‌های مستقیم هدایت می‌کنند که یکی از دلایلی می‌توان در این بحث به آن اشاره کرد از بین بردن آثار سهام عدالت است.

حیدری  بیان کرد: طبق دستور و ابلاغیه‌ای که مقام معظم رهبری  ابلاغ کرده است سازمان بورس موظف است که افراد را به روش غیر مستقیم‌ ترغیب کند، اما متاسفانه در عمل بدین گونه مشاهده نمی‌شود. امیدواریم که در چند روز باقی مانده در خصوص انتخاب روش آزاد سازی تغییراتی اعمال شود. یعنی همان گونه که برای افراد امکان تغییر از روش غیرمستقیم به مستقیم وجود دارد باید عکس این مسئله هم وجود داشته باشد.