پاپ فرانسیس خواستار پایان جنگ در لیبی شد

گروه جهان الف،   3990325204

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار پایان جنگ در لیبی شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان امروز یکشنبه خواستار توقف جنگ و درگیری در لیبی شد و از جامعه جهانی خواست تا روند ایجاد مذاکرات و حمایت از مهاجران تسهیل شود.

رهبر کاتولیک‌های جهان در این باره گفت: از اعضای جامعه جهانی که مسئولیت‌های سیاسی و نظامی دارند می‌ خواهم تلاش‌ها برای حل‌ و فصل بحران در لیبی و از سرگیری مذاکرات و پایان خشونت‌ ها که به صلح ختم می‌شود را دنبال کنند.

گفتنی است از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور مقتول لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور ذیل کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند.

نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا و سازمان ملل برخوردار است.