امکان ویرایش مدیریت سهام عدالت فراهم شد

گروه اقتصادی الف،   3990325138

بنا به درخواست زیاد مردم امکان ویرایش مدیریت سهام عدالت در هفته پیش رو فراهم شد.

امکان ویرایش مدیریت سهام عدالت فراهم شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر حیدری سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد فروش سهام عدالت گفت: همه کارشناسان بازار سرمایه به سهام داران سهام عدالت توصیه می‌کنند که سهامشان را نفروشند و نگهداری کنند زیرا سبد سهام عدالت بسیار ارزنده است و در سال‌های آینده رشد زیادی خواهد داشت.

وی افزود: به عنوان مثال افرادی که هفته گذشته سهامشان را با عجله از طریق بانک‌ها فروختند، امروز ۱۵ درصد زیان کردند. به افرادی که قصد فروش سهام عدالتشان را ندارند توصیه می‌کنیم روش غیر مستقیم را انتخاب کنند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم گفت: تفاوت روش مستقیم و غیر مستقیم در نوع مدیریت سهام است؛ در روش مستقیم، سهام به فرد منتقل می‌شود و افراد می‌توانند هر زمانی که خواستند سهامشان را بفروشند یا آن را نگهداری کنند.

حیدری بیان کرد: در روش غیر مستقیم تمام سهام شرکت‌های سبد سهام عدالت یک جا تجمیع شده است و این موضوع باعث می‌شود افراد برای دریافت سود سالیانه به ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی مراجعه نکنند و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سود سبد سهام عدالت را وصول و به حساب سهامداران واریز می‌کنند.

وی گفت: ویژگی اصلی روش غیر مستقیم این است که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قرار است قراردادهای ملی  و پروژه های استانی با دولت منعقد کنند که سود این قراردادها به افرادی که روش غیر مستقیم تخصیص داده شود به همین دلیل به افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند سودی از پروژه‌های استانی به غیر سود سهام عدالت اختصاص پیدا می‌کند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در مورد زمان ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس بیان کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری تمام استان‌ها به جز استان البرز در قالب سهامی عام تشکیل و آماده پذیره نویسی در بورس هستند. در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری استان البرز نیز در زیر مجموعه استان تهران فعالیت دارد و در آینده‌ای نزدیک شرکت سرمایه گذاری استان البرز نیز شروع به کار می‌کند.

حیدری ادامه داد: شرکت‌ها سرمایه گذاری استانی آماده ورود به بورس هستند و بلافاصله بعد از اتمام زمان انتخاب روش مدیریت سهام عدالت، مجامع شرکت‌ها برگزار و بعد از افزایش سرمایه در تابلوی بورس عرضه می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر دارای‌های سهام عدالت در صورت‌های مالی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نشسته است و افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند باید از سبد شرکت‌ها حذف شوند به همین دلیل ورود آنها به بورس با تاخیر رو به رو شده است و شورای عالی بورس نیز بر روی موضوع تسریع ورود شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس تاکید کرده است و کمتر یک ماه آینده این شرکت‌ها در بورس عرضه می‌شوند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود: سهام هر شرکت سرمایه گذاری با یک نماد مستقل در بورس عرضه می‌شد، اما کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مدیریت یکپارچه پرتفوی سهام عدالت را برعهده دارد.

فراهم شدن امکان ویرایش روش مدیریت سهام عدالت

حیدری ادامه داد: با درخواست زیاد مردم در هفته آینده امکان ویرایش تغییر روش مدیریت سهام عدالت فراهم می‌شود.

وی گفت: طبق اعلام  شرکت کارگزاری مرکزی حدود ۱۷ میلیون نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت انتخاب کرده‌اند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود:اگر فردی روش مستقیم را انتخاب کرده است باید با بورس آشنایی داشته باشد و یا از روش‌های فروش سهام در بورس مطلع باشد در این صورت می تواند ارزش سهام خود را حفظ کند.

امکان فروش یکجا سهام در روش غیر مستقیم

حیدری تصریح کرد: در روش غیر مستقیم بعد از عرضه سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی در بورس افراد می‌توانند یکجا سهام خود را بفروشند در صورتی که در روش مستقیم تنها امکان فروش ۳۰ درصد سهام عدالت وجود دارد.

وی در مورد چگونگی وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها برای اخذ تسهیلات گفت: قبلا قرار بود امکان وثیقه گذاری سهام عدالت در بانک‌ها فقط برای روش غیر مستقیم فراهم شود، اما مسئولان تصمیم گرفتند این فرصت برای تمام سهام داران فراهم شود.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود:اگر افراد قصد نگهداری سهام عدالت را دارند روش غیر مستقیم را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا افرادی که برای فروش سهام عدالت از طریق کارگزاری ها اقدام می‌کنند پیام خطای عدم تطبیق شماره تلفن همراه به کاربر داده می‌شود؟ گفت: این مشکل مربوط به زمانی است که تعاونی‌ها کمتر در فرایندهای ثبت نام دخالت داده شدند و به دلیل مراجعه مردم به کافی نت‌ها دقت لازم در ثبت اطلاعات انجام نشده است، افرادی که خدمات را در تعاونی‌ها استانی دریافت کردند مشکلی ندارند و اطلاعات آنها درست در سیستم ثبت شده است.

حیدری افزود: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند برای احزار هویت نیازی به مراجعه به جایی را ندارند و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی این خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهد.