اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود همه مشکلات حل می‌شود؟

محسن کریم‌پور،   3990325125 ۱۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
اگر رئیسی رئیس‌جمهور شود همه مشکلات حل می‌شود؟

مدتی است موضوع حضور حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در برخی رسانه‌ها مطرح شده است. چند روز پیش احمد امیرآبادی، نماینده قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس در گفت‌وگویی تلویزیونی در این زمینه گفت: «یکی از مشکلات ما در مجموعه نیروهای انقلاب این است که یک شخصیت کاریزما که بتواند جمع کند در میدان نمی آید، اگر هم وجود داشته باشد. من اعتقاد دارم وجود دارد ولی به میدان نمی آید... فکر می کنم نگرانی هایی هست که نگران است نتواند تمام‌کننده باشد در حالی که من اعتقاد دارم می تواند تمام‌کننده باشد... من فکر می کنم برای ۱۴۰۰ اگر یک شخصیتی که بالاخره در تراز رئیس دولت جمهوری اسلامی و تراز انقلاب اسلامی باشد بیاید، نیروهای انقلاب دور او جمع می شوند. من فکر می‌کنم اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می شود.»

سخنان امیرآبادی با واکنش امیرحسین قاضی‌زاده، نایب‌رئیس مجلس روبه‌رو شد. قاضی‌زاده در توییتی خبر مخالفت رئیسی با این پیشنهاد را اعلام کرد اما به نظر می‌رسد تلاش‌ها را برای اقناع ایشان تا زمان انتخابات ادامه داشته باشد چه اینکه در انتخابات سال۹۶ هم این اتفاق افتاد.

در این زمینه نکاتی به نظرمی‌رسد:

قطعا اگر رئیس‌جمهوری بر سر کار باشد که عزم کار و تلاش داشته باشد، برای حل موضوعات نگاه به داخل داشته باشد، به نظرات کارشناسان توجه کند و از همه مهم‌تر به فساد حساس باشد، بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

اما برخی از مشکلات کشور ما ساختاری و فرهنگی است. تغییر افراد حتی در بالاترین سطح هم نمی‌تواند این مشکلات را رفع یا حل کند. برای حل این مسائل باید برخی از ساختارها تغییر کنند و فرهنگ جامعه در آن زمینه عوض شود. طبیعتا این تغییرات هم زمان‌بر است و با اراده یک نفر قابل‌تغییر نیست. پس حضور یک رئیس‌جمهور انقلابی در قدرت، بخشی از مشکلات را حل می‌کند اما همه مشکلات را نه.

یکی از عللی که باعث شده چنین ایده‌ای در بخشی از جامعه شکل بگیر به عملکرد حسن روحانی برمی‌گردد. متاسفانه روحانی در ۷سال گذشته حداقل انتظاری که از رئیس‌جمهور می‌رفت را برآورده نکرده است. مورد اخیر در عملکرد ایشان، اداره تلفنی کشور است. هر روز ایشان به چند وزیر زنگ می‌زند و دستوراتی صادر می‌کند و خبر این تماس تلفنی هم توسط مجموعه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری منتشر می‌شودو توسط صدا و سیما پوشش داده می‌شود. تو گویی وزرا در دسترس نیستند و امکان جلسه حضوری وجود ندارد و رئیس‌جمهور بر سر ملت منت می‌گذارد که تلفنی به برخی از وزرا دستور می‌دهد.

تصور دیگری در برخی از سیاسیون وجود دارد که مکمل تصور بالاست: هر فردی که در یک دستگاه عملکرد مناسبی داشت کاندیدای ریاست‌جمهوری شود تا بتواند همه مشکلات را حل کند. درحالی که اگر هر فرد نهاد زیرمجموعه خود را به‌خوبی مدیریت می‌کند اولا دلیلی بر صلاحیت برای ریاست جمهوری نیست و ثانیا همان بهتر که خدمت موثرش را در همان پست ادامه دهد. 

در مورد اخیر آقای رئیسی در یک‌سال و نیم گذشته که مسئولیت قوه قضائیه را برعهده گرفته‌اند رویکردهای مثبتی در پیش گرفته‌اند که هر چند امید بخش  اما برای قضاوت زود است.

بهترین وضعیت این است که ایشان تا پایان دوره پنج‌ساله خود در سمت ریاست قوه قضائیه حاضر باشند و تلاش‌های خود را در جهت اجرای برنامه خود به کار گیرند.

چرا که قوه قضائیه نهادی بسیار مهم در کشور است. حتی می‌توان گفت اگر قوه قضائیه سالم و کارآمدی داشته باشیم قوه مجریه را در جهت درست، فعال می‌کند. قوه قضائیه مهمترین ناظر اجرای قانون است و می‌تواند با نظارت درست و به‌موقع دو قوه دیگر و همه نهادها را در به خدمت به مردم و کارآمدی وادار کند.

البته این مسئله مشروط بر این است قوه قضائیه خودش سالم و کارآمد باشد و وضعیت کنونی قوه قضائیه راه بسیار درازی تا سلامت و کارآمدی لازم دارد. پس بهترین کار برای آقای رئیسی تلاش در جهت پالایش و کارآمدی قوه قضائیه است و همین مسئولیتی که اکنون دارد بهترین محل برای خدمت به مردم است.

*نکته آخر اینکه همانگونه که امیرآبادی گفته است عمده مشکل اصولگرایان عدم اجماع بر یک فرد است.گروه‌های مختلف اصولگرایان معیارهای حداکثری خود را دارند و هیچ‌کدام حاضر نیستند اندکی از این معیارها کوتاه بیایند. راه‌حل این مشکل کاندیداتوری آقای رئیسی نیست بلکه راه‌حل این است که اصولگرایان معیارهای ضیق خود را گسترش دهند تا بتوانند بر افراد دیگری اجماع کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۵۶۳۷۱۱:۴۹:۵۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رییسی هم مانند روحانی نمی تواند کاری از پیش ببرد. فقط خدا
ناشناس۱۴۸۵۶۶۷۱۲:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
تا الان خدا نگه داشته ازین به بعدم نگه میداره
ناشناس۱۴۸۵۷۵۸۱۲:۴۲:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امسال سال فتح مبین جبهه اسلام علیه جبهه کفر است.
ناشناس۱۴۸۶۱۱۶۱۵:۲۷:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آمریکا بیش از این هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پس نباید نگران باشیم. جامعه ما سرشار از ثروت است.
ناشناس۱۴۸۶۲۰۲۱۶:۲۳:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
فعلا مجلس رو دریابید تا ریس جمهور بیا خدا کریمه. اینها جهادین؟ اینها کار راه بندازن؟
امین۱۴۸۶۳۲۴۱۷:۵۹:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آقای فتح مبین!! دلار داره می شه نوزده هزار تومان معادل یک صد و نود هزار ریال
ناشناس۱۴۸۶۴۵۴۲۰:۴۵:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
الان قالیباف چه کرده؟؟؟؟.
ناشناس۱۴۸۶۶۳۹۰۶:۰۲:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۸
نه بالاخره خدا هم حدودی را مشخص کرده و اگر رعایت نشود تنبیه میکند قرار نیست که بنام دین مبین اسلام و خدای متعال هر خلافی را کرد و او هم نگاه کند و هیچ . کار خدا حمایت از تخریب دین نیست .
ناشناس۱۴۸۵۶۷۷۱۲:۰۶:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امروز ملت آگاه ما سختی‌ها را تحمل می‌کند. چرا که هیچ فضیلتی جز با سختی بدست نمی‌آید. بشارت بر ملتی است که سختی را تحمل کرده تا به عزت برسد چرا که پایان شب شب سیاه، فجر پیروزی است.
ناشناس۱۴۸۵۷۸۹۱۲:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
بر چی یا کی می خواهیم پیروز شویم؟
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۴۸۵۸۴۸۱۳:۲۱:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رییسی اگر قانون از کجا آورده ای را زورش برسد و سمبه اش پر زور شود اجرا کند بهترین خدمت را به کشور و نظام و دین کرده است
ناشناس۱۴۸۶۱۰۴۱۵:۲۲:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امروز در تمامی عرصه‌ها صاحب قدرت هستیم و این دشمن ماست که امروز هر چه هزینه می‌کند جز به زوال قدرت نمی‌رسد. این مربوط به فلسفه سیاسی آمریکاست که شکست خورده است.
ناشناس۱۴۸۶۱۳۴۱۵:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
باید تمام عیار در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.
ناشناس۱۴۸۶۶۰۵۰۱:۱۳:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۸
بر مشکلات
ناشناس۱۴۸۵۸۲۸۱۳:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
جیب ما مثل جیب شما پر نیست اخوی
ناشناس۱۴۸۶۲۴۹۱۶:۵۵:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
دروغ میگی اگر در داخل ایران هستی جیبت پر است که خیالت راحت است که در سایت ها کامنت میگذاری اگر در خارج از کشور هستی باز بعلت خوش خدمتی باید جیبت پر باشد
مهدی۱۴۸۵۸۲۹۱۳:۱۱:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
از زمانی که احمدی نژاد اومد تا الان نزدیک 15 سال میگذره کار به قبلترش ندارم، چقد دیگه از عمرت مونده که منتظر فجر پیروزی هستی؟
ناشناس۱۴۸۶۵۰۸۲۲:۱۴:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
در دوره احمدی نژاد کشور بیش از 700 میلیارد درآمد داشت آن زمان چه گره ای از گره های مردم باز شد؟
ناشناس۱۴۸۶۰۴۸۱۴:۵۰:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
جناب ناشناس سختی که از خودی و سوء مدیریت باشه فضیلت نیست.
ناشناس۱۴۸۶۴۷۷۲۱:۰۹:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
داداش شعب ابيطالب هم انقدر طولاني نبود، مشكل خودمونيم، دنبال پيروزي بر ديگري نباش
ناشناس۱۴۸۵۶۸۵۱۲:۰۹:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
خدا از احمدی نژاد نگذره تا موقعی که نیومده بود اوضاع کشور یک روند عادی و سیر صعودی با شیب ملایم داشت ولی از موقعی که اومد کشور بهم ریخت. تحریم های کمر شکن برقرار شد.
ناشناس۱۴۸۵۷۴۸۱۲:۳۵:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ان وقت قبل احمدی نژاد در دوران هاشمی یا خاتمی یک کمی کمتر یا باز قبل ان در سال1350 در دوران شاه وقتی که نفت گران شد و امد سر سفره شما چرا این مشکلات داشتیم و تحریم هم نبودیم؟
ناشناس۱۴۸۵۸۰۲۱۳:۰۲:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
برادر حداقل دستمزد سال 57 یک و نیم سکه بوده و اکنون ربع سکه. سی کیلو پسته میشد و اکنون هشت کیلو. با حداقل دستمزد هشت کارگر (یک سال) میشد تویوتا دو کابین خرید و اکنون با حداقل دستمزد 50 کارگر.
ناشناس۱۴۸۶۲۰۸۱۶:۲۶:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
بازار جهانی طلا را اشتباها نوشتم سکه در بازار جهانی
ناشناس۱۴۸۶۳۸۱۱۹:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
در هر عرصه‌ای با آمریکا روبه‌رو شدیم آنها را مجبور به تمکین کردیم
ناشناس۱۴۸۵۷۹۶۱۲:۵۹:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اون همه کار را ندیدی؟ چند نمونش؟ - پست بانکها که جلوگیری از حدر رفت زمان در سطح وسیع میشه - استراحت گاههای بین راحتی. قبلا یک معضل ما سرویس های بهداشتی بین راهی بود. زمان ایشون چقدر استراحت گاه هم اضافه شده - CNG. چقدر زیاد تا الان بنظر میرسه از لحاظ اقتصادی برای مردم و کشور مفید بوده - و مسائل بسیار دیگر. در کنارش اشتباهاتی هم داشتن.
ناشناس۱۴۸۶۱۰۷۱۵:۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هرچه حجم توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود
ناشناس۱۴۸۵۸۱۱۱۳:۰۵:۲۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مادر تحریمها زمان خاتمی و پدرتحریمها زمان روحانی تصویب شد زمان احمدی نژاد دلار دوبرابر شد ولی زمان خاتمی و روحانی دلار سر به فلک کشید مردم به خاطر گرانی در دولت اصلاحات به احمدی نژاد رای دادند
ناشناس۱۴۸۶۱۰۹۱۵:۲۴:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ما امروز در قدرت نظامی، ایستادگی، مقاومت، نبرد و پیروزی کم و کسری نداریم.
ناشناس۱۴۸۶۲۸۶۱۷:۲۸:۲۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
از کجا این آمار رو آوردی؟ زمان خاتمی با نفت ۱۰ دلار بهترین شرایط رو داشتیم تا اینکه جناب احمدی نژاد تشریف آوردن
میثم۱۴۸۶۲۸۹۱۷:۳۲:۰۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
نمیدونستم ۹۰۰ تومن بشه ۳۸۰۰ میشه دوبرابر!!
ناشناس۱۴۸۶۳۳۰۱۸:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
سال 84 دلار 800 تومان و سال 91 3800 تومان شد یعنی ورود احمدی نزاد تا خروج حدود 4 برابر شد
ناشناس۱۴۸۶۴۶۱۲۰:۵۰:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
قیمت سکه در سال97 که با بالا رفتن دلار تا5 میلیون رفت ولی چرا در سال 99 با این که دلار هنوز 19 هزار تومان هنوز نشده 7 میلیون شد؟ به یک دلیل این 2 میلیون بیشتر شد و ان هم قیمت قیمت جهانی ان است که در این دوسال رشد پیدا کرده در سال 57 طلا کمتر از 300 دلار بوده ودر سال99 1700 دلارو به همین خاطر توان خرید کمتر شده
ناشناس۱۴۸۶۴۷۰۲۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
احمدی نژاد دلار 800 تومن تحویل گرفت 3500 تحویل داد ، یه بار دیگه بزن ماشین حساب
ناشناس۱۴۸۶۵۳۰۲۳:۰۵:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
در دولت ا ن بیشتر از سه برابر افزایش یافت
ناشناس۱۴۸۶۲۸۳۱۷:۲۳:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
دوست عزیز خدا از فتنه گران 88نگذره که تحریم های کمرشکن نتیجه کار اون بوده نه احمدی نژاد
ناشناس۱۴۸۶۳۲۶۱۸:۰۱:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
خجالت هم خوب چیزی هست مگر فرد منتخب شما نگفت 100 روزه مشکلات را حل می کند چرا الان فرا فکنی می کنی؟ فکر می کنی مردم آلزایمر دارند؟
ناشناس۱۴۸۶۳۴۷۱۸:۲۳:۴۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
تحریم!!!! تحریم نه منه ده، اصلا تحریم چیه؟ من که مشکلی حس نمیکنم!!
ناشناس۱۴۸۶۴۲۲۲۰:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۱۴۸۶۴۳۰۲۰:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریم های بانکی و نفتی و مشکلات اقتصادی برای کشور شد نتیجه فتنه اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۱۴۸۵۶۹۵۱۲:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اقتصاد مقاومتی ، رونق و جهش تولید کلید حل مشکلات هستند.
ناشناس۱۴۸۵۹۷۴۱۴:۰۹:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
میشه اقتصاد مقاومتی را معنی کنید؟
ناشناس۱۴۸۶۰۷۱۱۵:۰۷:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اقتصاد مقاومتی یعنی همان روشی که خیلی از کشورها رفتند به سمت ان یعنی اول اصلاح ساختار اقتصادی که به کاهش تورم و منظم شدن دخل و خرج دولت و کشور می شود و بعد توجه به نخبگان داخلی و بعد نتیجه ان می شود رشد صنعت و به دنبال ان هم رشد صادراتی صنعتی ایران در کنار تولیدات کشاورزی و خدماتی ولی تا الان دولت ها در کنار ان مجلس فقط حرف ان را میزنند که باید این کار را بکنیم
ناشناس۱۴۸۶۱۱۱۱۵:۲۵:۳۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امروز در برخی علوم حتی در حال پیش افتادن از آمریکا هستیم. امروز افرادی مانند ترامپ راهبری تمدن غرب را در دست گرفته اند و این افراد جامعه غرب را رو به افول می‌برند.
ناشناس۱۴۸۵۷۱۴۱۲:۱۹:۲۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اگر در سال 96ایشون رییس جمهور می شد باز به خاطر دستکاری اقتصادی دولت در 4 سال گذشته بازار ارز باز به هم می ریخت ولی اگر ایشون دولتی چابک و نه سیاسی کار تشکیل می داد قطعا وضع بهتری می داشتیم در حالی که اقای روحانی نشان داده مرد روزهای ارام است و نه روزهایی که پرتلاطم که باید بیشتر و بهتر کار کرد
ناشناس۱۴۸۵۸۰۳۱۳:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
حداقل دلار5000 تومن بودش نه 18500 تومن
ناشناس۱۴۸۵۸۳۴۱۳:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اینها همه اش توطئه برای رفتن او از قوه ی قضائیه و باز شدن دست مجرمان است... آقای رئیسی لطفا با قوت کارت را ادامه بده و نگذار هندوانه زیر بغلت بگذارند.
امین۱۴۸۶۰۳۹۱۴:۴۵:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ریاست جمهوری جایگاه از بزرگوار نیست در جایگاهدفعلی که تخصص دارند بسیار عالیتر و مفید تر هستند که مقام معظم رهبری ایشان را منصوب نمودند.
مهران۱۴۸۶۲۳۱۱۶:۳۵:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
روحانی نمی خواست کاری برای مردم انجام دهد به خاطر همین کاری از پیش نبرد اما امثال رئیسی حداقل تلاششون رو میکنند حالا اینکه بعضی مشکلات باقی بماند عیبی نیست
ناشناس۱۴۸۶۴۱۹۲۰:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
خداوند متعال وعده داده است ان مع العسر یسرا یعنی بعد از هر سختی یک راحتی هست و بعد از هر سربالایی یک سرازیری هست.
ناشناس۱۴۸۵۶۳۹۱۱:۵۰:۴۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
سیستم متکی به فرد نیست.
ناشناس۱۴۸۵۷۳۵۱۲:۲۸:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اگر رئیس جمهور رئیس جمهور یعنی کل دولت وقتی در سال 92 امده بود و ساختار اقتصادی را عوض کرده بود الان داشتیم از نتیجه خوب ان حرف می زدیم ولی این ها رفتند دنبال فروش نفت و همان راه قبلی ها البته به معنی این نیست که تمام مشکلات حل می شود چون هیچ وقت تموم نمی شود بلکه وضع خرابتر نمی شد
ناشناس۱۴۸۵۶۴۱۱۱:۵۱:۳۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هرکسی رئیس جمهور شود اقتصاد ورشکسته را نمیشود حمع و حور کرد وقتی فروش نفت و مشتقات صفر شده بیخود جو نده
ناشناس۱۴۸۵۷۲۱۱۲:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
شما هم مانند کشورهایی که نفت ندارن اقتصاد را ببند نه این که به بهانه نداشتن فروش نفت خودتان را پشت ان قایم کنید
ناشناس۱۴۸۵۹۰۰۱۳:۴۰:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اون کشورهاتحت شدیدترین تحریمها نیستند.وقتی حتی شرکتهای خصوصی اجازه خرید و فروش با جهان رو ندارند عملا هیچ پبشرفتی نمیشه کرد.فرض کن جیبت پر از طلاست ولی کسی ازت حتی یک ریال هم نمی خره، آیا ثروتمند به حساب میای؟
رضا۱۴۸۶۰۵۷۱۴:۵۵:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
برادر من زمانی تو می تونی اقتصادتو غیرنفتی ببندی که بتونی یه دلار بفروشی نه اینکه کل دنیا بلاکت کرده باشند . خواهشا احساسی حرف نزنید
ناشناس۱۴۸۶۰۹۷۱۵:۱۸:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هیچ کدام از کشورهای بدون نفت نمی‌تواند تحمل تحریم ها را داشته باشد. چون با کشورهای دیگر بده بستان دارند.
ناشناس۱۴۸۶۲۳۵۱۶:۴۰:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
درضمن مگر صادر کننده ها و وارد کننده ها در این تحریم ویا تحریم قبلی چی کار می کردن که الان مدعی هستید دلار جابه جا نمی توانند بکنند؟ فقط به شکل رسمی جابه جا نمی شود ولی راه دور زدنش خوب یاد گرفتند و دارند انجام مید هند برای واردات یا صادرات که تا الان توانستی زنده بمانی!
ناشناس۱۴۸۵۹۰۸۱۳:۴۳:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
فروش مشتقات نفتي صفر شده؟؟معني مشتقاتو ميدوني؟
ناشناس۱۴۸۵۶۴۴۱۱:۵۲:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مشکلات مانعی در برابر ما نیستند. ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم، مسئولیت‌هایمان را برداشته و جلو می‌بریم، اگرچه کافران نپسندند، امروز به برکت خون شهیدان قدرتمند هستیم.
ناشناس۱۴۸۶۳۳۸۱۸:۱۰:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
والا تنها کافریکه نیبینیم خود ما هستیم. دین ما ریا و دروغ اقتصاد ما همش فسادو دلالی و نزول و .... ، فرهنگ داغون، عدالت و راستگویی فقط در حرف ، همه شدن فرصت طلب و خیلی چیزای دیگه که خودتون میدونید. پای شهدا را هم وسط نکشید چون به حال ما تاسف میخورن تمام زحماتشان را بباد دادیم
ناشناس۱۴۸۵۶۵۱۱۱:۵۴:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هرچه حجم توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران بیشتر می‌شود، تاثیرات آن کمتر می‌شود. امروز موضوع این شخص و آن شخص نیست. بلکه باید به خدا توکل نمود.
ناشناس۱۴۸۶۳۴۰۱۸:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
همین مسئولین برایمان کافی هستن دیگه نیازی به دشمن نیست
ناشناس۱۴۸۵۶۵۴۱۱:۵۶:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم.
ناشناس۱۴۸۵۶۵۵۱۱:۵۷:۱۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امروز در تمامی عرصه‌ها صاحب قدرت هستیم و این دشمن ماست که امروز هر چه هزینه می‌کند جز به زوال قدرت نمی‌رسد. این مربوط به فلسفه سیاسی آمریکاست که شکست خورده است.
ناشناس۱۴۸۵۶۵۷۱۱:۵۸:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
بابا توی قوه قضاییه اونقدر کار هست که رئیسی رو تا ۹ سال دیگه مشغول کنه. تازه قوه قضایی یه تکانی خورده. نباید باعث توقفش شد.
ناشناس۱۴۸۵۶۵۸۱۱:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امروز تمام برخورد آمریکایی‌ها در تشدید تحریم و خروج از برجام خلاصه می‌شود اما با توجه به تجربیات انقلاب اسلامی، تحریم‌ها نتوانستند خللی در حرکت ما ایجاد کنند. ایران واقعیت‌های وجود خود را بر اساس آمریکا تنظیم نکرده است.
ناشناس۱۴۸۵۷۹۳۱۲:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ایران کمی بیش از 80 میلیون جمعیت دارد، ما هم می دانیم برای آن کمی بیش که شما نیز یکی از ایشان هستید مشکلی پیش نیامده، ولی 80 میلیون دگر همه امروز و امید فردایشان متخلخل شده شدیدا! برای همین هست که شما که کمی بیش هستید نمی توانید نرخ رشد جمعیت را بیشتر کنید، آن 80 میلیون آنقدر کشیده اند که دیگر برایشان مهم نیست نسلشان از بین برود!
ش.معلم.۱۴۸۶۶۶۵۰۸:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
آن کمی بیش ها بیشتر برابرند. بعضی ها از بعضی دیگر برابرترند
ناشناس۱۴۸۵۶۶۱۱۱:۵۹:۳۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امام رحمت الله علیه فرمایشی داشتند به این مضمون که اگر قوه قضاییه و دانشگاه اصلاح شوند مملکت اصلاح میشود!
اصولگرای اعتدالگرا۱۴۸۵۶۶۲۱۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
هیچ دولتی نمی تواند همه مشکلات را حل کند ولی آقای رئیسی می تواند بیشتر مشکلات را کاهش دهد.
ناشناس۱۴۸۵۶۷۱۱۲:۰۲:۵۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ایشان فعلا مشکلات قوه قضائیه را حل کند
ناشناس۱۴۸۵۸۲۳۱۳:۰۹:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
منتظر فرمایش جنابعالی بودن.
ناشناس۱۴۸۶۳۵۷۱۸:۳۲:۰۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
من ۱ پرونده بابت طلب مالی از سال ۹۴ توی دادگاه دارم و بابتش هر چند وقت ی بار میرم دادگاه در واقعیت هیچی عوض نشده ولی توی سایتا و صدا و سیما میگن ق قضائیه متحول شده
ناشناس۱۴۸۶۳۶۶۱۸:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
دوستداران انقلاب و سربلندی ایران روی آقای جلیلی تمرکز کنند
ناشناس۱۴۸۵۶۷۳۱۲:۰۳:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
تصدقتم ، مي فرمايي " اگر رئيسي ،رئيس جمهور شود .... " مگه دور قبل كانديد نشد ؟ ... مگه ايشان رأي لازمه كسب كرد ؟ ... ديگه چي ميگي قربونتم !!! ... ديگه اين ، اگر .. مگر ها براي چي ؟!!
ناشناس۱۴۸۵۷۲۷۱۲:۲۳:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
به دو دلیل رای نیاوردند، ترس مردم از دیوارکشی، تتلو
ناشناس۱۴۸۵۷۵۴۱۲:۴۱:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
الان بیاد رای می اورد در ضمن کسی به دیوار کشی و این چیزها کاری ندارند بلکه چون دور اول وحانی بود 99 درصد هم خودش می شد
ناشناس۱۴۸۵۸۸۹۱۳:۳۵:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اینها این اراجیف را میگویند که بیلیاقتی و بی عرضگی و بیسوادی خود را مخفی کنند و بار مسئولیت را روی شانه کس دیگری بگذارند. بعضی وقتها هم این حرفها میزنند که اگر فلانی بیاید فلان میشود که پاچه خواری خود را ثابت کنند
ناشناس۱۴۸۵۶۷۶۱۲:۰۵:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ایشان از پس این چهارتا مفسد دون پایه بر بیایند کافی است . مشکل در فرد نیست مشکل در سیستم است
ناشناس۱۴۸۵۶۸۴۱۲:۰۸:۴۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
امروز افرادی مانند ترامپ راهبری تمدن غرب را در دست گرفته اند و این افراد جامعه غرب را رو به افول می‌برند،
ناشناس۱۴۸۵۶۸۶۱۲:۰۹:۳۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رئیسی بهترین پست رو داره. واقعا آدم اجرایی نیست اما در منصب ریاست قوه قضاییه کارهای خیلی بهتری میتونه انجام بده.
مهران۱۴۸۶۲۳۷۱۶:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
همون روحانی شما آدم اجرایی محسوب میشه قشنگ اجرا کرد و مردم هم هر روزه دعای خیرشون رو نثار ایشون میکنند
ناشناس۱۴۸۵۶۸۸۱۲:۰۹:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مگر در ایران کسی غیر از این چند نفر نیست تا کی محدود اندیشی؟
ناشناس۱۴۸۵۶۸۹۱۲:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اگر از دید تندروها به قضیه نگاه کنی حتی مشکلات جهان هم با رییس جمهور شدن رییسی حل میشود.
ناشناس۱۴۸۶۰۷۹۱۵:۱۲:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
از دید کندروها (تنبل های پیر و فرتوت) روحانی بیاید همه مشکلات حل میشود
ناشناس۱۴۸۵۶۹۰۱۲:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
--- ... حالا منصور خان ، شما كه شم سياسي ات خوبه و همه اخبار روز را دنبال ميكني ، به نظرت رئيس جمهور بعدي ، ميتونه كي باشه ؟!! ---- به احتمال قوي رئيسي آقا رضا !! .. خب معلومه ! ... حالا درسته ضرب المثل قديمي ميگه : " تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها " اما بعضي مواقع هم بايد گفت : " تا نباشد چيزها ، هرگز نگويند چيزكي " !! ... قبول بفرما آقا رضا !!
ناشناس۱۴۸۵۶۹۳۱۲:۱۲:۰۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
... من فکر می کنم برای ۱۴۰۰ اگر یک شخصیتی که بالاخره در تراز رئیس دولت جمهوری اسلامی و تراز انقلاب اسلامی باشد بیاید، نیروهای انقلاب دور او جمع می شوند. من فکر می‌کنم اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می شود.» خیلی جالبه، بعد از 42 سال بالاخره به نظر نویسنده که قبلا هم توسط دیگران تکرار شده بود (در ظرف 42 سال) یک نفر قرار است بیاید. فکر نمی کنید مشکل از جای دیگری است؟ البته روحانی به اندازه رئیسی صادق نبود ولی دیگران چی؟
ناشناس۱۴۸۵۷۰۳۱۲:۱۴:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مردم به رئیسی رای ندادند !! مثل اینکه اصل مساله فراموش شده ؟
ناشناس۱۴۸۶۵۷۵۰۰:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۳/۲۸
لطفا بدون تعصب جواب بده: الان اگر همین امروز دوباره رئیسی و روحانی بیان به نظرت کدومشون رای میاره؟
ناشناس۱۴۸۵۷۱۲۱۲:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رییسی ابتدا فساد گسترده و سیستمی قوه قضاییه که سالیان سال در این قوه رخنه کرده را باید حل کند.
ناشناس۱۴۸۵۷۲۵۱۲:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ای کاش نویسنده این مطلب به روز قیامت هم یقین داشت و نه مطالبی دال بر تهمتها و مطالب غیر واقع بنویسد و ای کاش واقعیتها و حقایق مملکت را می نوشت نه اینکه مطلبی بنویسد تا گروهی را خوش آید.
ناشناس۱۴۸۵۷۲۹۱۲:۲۴:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
چرا رییسی باید ریس جمهور شود در حالی که به عنوان ریس قوه قضاییه به مراتب بهتر و مفیدتر است چرااا خدا شفا بدهد بجای سیاسی کاری کارایی و مفید بودن را در نظر بگیرید آقایان خانم ها :/.
علی۱۴۸۵۷۳۳۱۲:۲۶:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
خیلی مقاله جالبی بود اخر مشکل شد فرهنگ جامعه، انگار نه انگار ۴۰ ساله انقلاب شده ، مشکل اساسی کسایی هستند که با مشکلات روزمره مردم کوچکترین آشنایی ندارند و بدنبال محقق کردن رویای خود هستند نه رویای مردم.
ناشناس۱۴۸۵۷۴۵۱۲:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
والاه ما تا یادمونه از اول انقلاب هیچ رییسی جمهوری عاقبت خوش نداشت
عمران۱۴۸۵۷۶۲۱۲:۴۴:۲۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مسئول خوب کسی است که در کار مردم اخلال ایجاد نکند، نیازی نیست مشکلات را حل کند. مردم توانایی آن را دارند که مشکلات خودشان را حل کنند. مسئولین کمکی نکنند، اخلالی هم ایجاد نکنند. همان بنشینند در خانه و استراحت کنند بهتر است تا دخالت در کار و زندگی مردم داشته باشند.
ناشناس۱۴۸۵۷۶۸۱۲:۴۶:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مهمونی خونوادگی توش دعوا میشه ولی تموم میشه!راست و چپ تو ایران هم همینجوریه
ناشناس۱۴۸۵۸۶۰۱۳:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رییس قوه باید دنبال قطع فساد به صورت سیستماتیک باشه یعنی اگه فردا طرف از ریاست رفت کنار فساد برنگرده. یعنی مبارزه بافساد به ریاست شخص ربط نداشته باشه و بطور سیستماتیک‌ جلوش گرفته بشه.
ناشناس۱۴۸۵۸۸۷۱۳:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
کلید حل مشکلات تعامل با دنیا و مذاکره با آمریکا است.
میلاد۱۴۸۶۰۳۴۱۴:۴۴:۳۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
کلید حل مشکلات خودباوری واتکا به داخل هست نه اینکه فقط چشممون به آمریکا و ..باشه ،آمریکا فقط به فکر منافع خودش هست وگرنه چین که مثل ما باآمریکا مشکل نداره پس چرا آمریکا با اون هم دشمن هست ؟
ناشناس۱۴۸۶۴۲۷۲۰:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۴۸۵۸۸۸۱۳:۳۴:۴۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
یک مقاله کاملا بی انصافانه از سوی یک عده سیاست زده... به نظر من توی این هفت سال، روحانی خیلی خوب عمل کرده،با وجود اینهمه مشکلات و تحریم و دشمنان خارجی، ایشان با یک عده بچه لوس و ننر که در تمام امور هم دخالت و هم کارشکنی می کنند، روبرو است.. کسانی که شیشه همسایه را می شکنند و فرار میکنند.. بعد همه جا جار می زنند دولت شیشه همسایه را شکست .. ما در مقابل شما بچه های ننر، فقط دست به دعا بر میداریم و شما را به خدا واگذار می کنیم ..
ناشناس۱۴۸۶۱۴۶۱۵:۴۹:۵۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
حتی خود روحانی و معاون اولش هم الآن نمیتونند تو چشم مردم چنین حرفی بزنند. فقط یک آلبانی نشین میتونه اینقدر بی وجدان باشه
رشا۱۴۸۶۲۶۲۱۷:۰۷:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
البانی نشین منافق با تخریب دولت، ترامپ را تطهیر نمی کند ابن کار عاشقان قدرت است.
ناشناس۱۴۸۶۴۲۸۲۰:۱۹:۴۵ ۱۳۹۹/۳/۲۷
حتی با چوب خشک هم اوضاع اقتصادی اینقدر وخیم نمی شد !
ناشناس۱۴۸۶۵۸۶۰۰:۳۳:۱۹ ۱۳۹۹/۳/۲۸
یعنی میخوای بگی روحانی واقعا جمعه صبح خبر دار شده بنزین گرون شده و افزایش یهویی قیمت بنزین که باعث آشوب و کشته شدن یه عده شد با دخالت یه عده بچه لوس ننر بوده!؟!؟ من فکر میکنم بچه لوس ننر کسی هست که هر اشتباهی هم بکنه آخرش طلبکاره و میگه تقصیر یکی دیگه بود دقیقا مثل خودت!!!!
محمد۱۴۸۵۸۹۰۱۳:۳۶:۲۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
با سلام و تشکر از ابراز شفاف مشکلات فرهنگی و ساختاری در جامعه؛ و این که یک نفر به تنهائی قادر به حل مشکل نمی باشد. امیدوارم این موضوع تعمیم به همه مسئولین شود.
ناشناس۱۴۸۵۹۱۴۱۳:۴۶:۵۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
حالا فرهنگ مردم خرابه؟ توی چهل سال گذشته مگه مدرسه و دانشگاه و صدا و سیما و روزنامه ها و ... همه چی دست حکومت نبوده؟ فرضا فرهنگ مردم خراب باشه ، تقضیر کیه؟ معلومه سیستم ایراد داره
ناشناس۱۴۸۵۹۴۳۱۳:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
برای اداره یک کشور نباید فقط یک رییسی داشته باشیم باید به رئیسی ها میدان کار بدهیم و رئیسی ها را تربیت کنیم تا بلایی را که احمدی نژادها و روحانی ها بر سر کشور اوردند دیگر تکرار نشود. در هر قوه ای باید آدم های تراز اول آن قوه درون همان قوه تربیت شوند.
ناشناس۱۴۸۵۹۸۵۱۴:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
زمانیکه اقای رئیسی کاندیدشده بودند وقتیکه من ایشانراباتتلو دیدم ودیدم باسادگی تمام پای حرفای اونشستن وبه او توجه خاص دارند وگفتهای اورا تائید وتحسین میکنندفکرکردم بااین فریبکاران هفتخط ومتظاهری که صدها برابر تتلوهستندودرسیستم مانند همینهاییکه وجود دارندکه بعضی ازانها درحال محاکمه هستند ایشان چگونه میتوانند برخوردکنند ونتیجه گرفتم برای ایشان ازعهده اینکاربرامدن مشکل است
ناشناس۱۴۸۶۵۸۰۰۰:۲۵:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۸
پس الان کی داره همین آدمهای هفت خط رو محاکمه میکنه!؟!؟
ناشناس۱۴۸۵۹۹۹۱۴:۲۲:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
اداره اقتصاد یک کشور مستلزم یک اصل است حاکمیت از توان مالی برای اداره کشور برخوردار باشد . وابستگی ما به در آمد نفتی چیزی نیستکه بتوان در کوتاه مدت از آن رها شد تمام فعالیت های اقتصادی دچار رکود هستند چون بزرگترین کار آفرین کشور دولت استکه با طرحهای عمرانی چرخ این صنایع را میگرداند در کنارش ارز فاکتور اصلی در تامین مواد اولیه در تنگنا است هیچکس نمیتواند معجزه کند تا مشگل تحریم برجا است .
ع نظام۱۴۸۶۰۰۰۱۴:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
باسلام سید عالیقدر شما از ابتدا در مقابل منتففین وکفار وضد انقلاب درصف اول وبون چشمداشت به مقام ومظلومانه اما محکم وراسخ همچون اجدادتانایستادین من وخانواده ودوستانتان تنها ارزویمان سلامتی وعمربا عزت رابرای شما از اولاد زهرای اطهرس راخواستاریم اجرکم عندلله
رضا۱۴۸۶۰۱۳۱۴:۳۰:۳۴ ۱۳۹۹/۳/۲۷
کاری از کسی بر نخواهد آمد. سامانه غیر شایسته سالار و رانت دوست است. تخصص کارها رو جلو می برد.
s.sh۱۴۸۶۱۳۳۱۵:۳۶:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
انهایی‌که‌بحث‌ریاست‌‌جمهوری‌جناب‌رئیسی‌را مطرح‌میکنند‌در‌واقع‌از‌برقراری‌عدالت‌و‌برخورد ‌قوه‌قضائیه‌با‌مفاسد‌به‌وحشت‌افتادند‌فقط‌امید‌وارم‌ جناب‌رئیسی‌متوجه‌این‌قضیه‌باشند
ناشناس۱۴۸۶۱۵۴۱۵:۵۵:۵۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
تا امریکا هست هرگز مشکلات ما حال نمی‌شود چون بهانه برای نا کار آمدی مهیاست
ناشناس۱۴۸۶۱۵۶۱۵:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۳/۲۷
تمام بدبختی ما از زمانی شروع شد که تشرع را مقدم بر تعهد و تعهد را مقدم بر تخصص قرار دادیم.
ناشناس۱۴۸۶۱۶۳۱۶:۰۰:۵۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
کشورداری تخصص می خواهد ممکن نیست یک طلبه حوزه علمیه از پس دانش آموختگان هاروارد بر آید.
ناشناس۱۴۸۶۲۰۷۱۶:۲۶:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۷
رییسی اگر می خواهد خدمت کند کارش در همین پست بدون ملاحظه کاری انجام دهد . مشکل بزرگ مملکت فساد است در وهله اول و در این موقعیت .
ناشناس۱۴۸۶۲۱۲۱۶:۲۷:۲۷ ۱۳۹۹/۳/۲۷
این خیمه شب بازی انتخابات را جمع کنید مثل کره شمالیش کنید بره.
hossein۱۴۸۶۳۱۱۱۷:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
بنده قلبا و عقلا میگم قطعا و یقینا اگر کسی باشه که قدرت داشته باشه ، تخصصشو داشته باشه و تعهدشو داشته باشه و دلسوز این کشور باشه.. اون فرد قطعا دکتر توکلی هستن فقط در تعجبم که حیف که چرا نمیان وسط؟! بدون اینکه به راست یا چپ اعتنایی کنن بیاید وسط شما واقعا مسئول هستین اگر از دستتون بربیاد که میاد و نیاید وسط 1400 خیلی نزدیکه آقای دکتر...!
ناشناس۱۴۸۶۳۲۳۱۷:۵۸:۳۲ ۱۳۹۹/۳/۲۷
ایشون الان در جایگاه مناسبی هستند که اگر اصلاحات درستی انجام بدهند کمتر از ریاست جمهوری نیست
ناشناس۱۴۸۶۳۲۹۱۸:۰۳:۵۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
مارا ساده فرض نکنید الان فقط فروش نفت نیست تقریبا تمام صادرات ایران تحریم شده انهم بخاطر سیاست غلط چندین ساله ما . وقتی نیتتون را از ساخت موشک و یا هرچیری را در دنیا جار میزنید انتظار برخورد مثبت ازونها را نباید داشته باشید درعوض برخورد سیاسی و دو پهلو را که فقط برای مردم خودتون گذاشتید
ناشناس۱۴۸۶۳۶۷۱۸:۴۷:۰۱ ۱۳۹۹/۳/۲۷
حتما بهتر از الان بود
پیراسته فر۱۴۸۶۳۸۹۱۹:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آقای رئیسی موفقیت های خوبی داشته درقوه قضائیه،یک تحول ایجادکرده که نقطه امیدی هست واما همین فردموفق بیاید درقوه مجریه ضایع می شود
ناشناس۱۴۸۶۴۳۴۲۰:۲۹:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
آزموده را آزمودن خطاست.اگر تشنه خدمت هستند !! همان بهتر قوه قضاییه را پاکسازی .جلوی مفسدان اقتصاد را بگیرند.جلو اختلاسهای هزاران میلیاردی ....بگیرند.تا اعتماد مردم به سیستم قضای کشور در داخل و خارج بازسازی شود. انشاء ا...
ناشناس۱۴۸۶۴۷۱۲۱:۰۱:۲۸ ۱۳۹۹/۳/۲۷
این ۳۰۰ نفر از اول انقلاب از این پست به اون پست رفته و فقط جا عوض کرده اند.
ناشناس۱۴۸۶۵۴۸۲۳:۴۱:۰۶ ۱۳۹۹/۳/۲۷
همه مشکلات اقتصادی مسببش امریکاست همه مشکلات فرهنگی هم مقصرش فضای مجازی بعد ما این همه هزینه رییس جمهور وزیر و وکیل میکنیم در کشور که اینو بگن
ناشناس۱۴۸۶۵۸۹۰۰:۳۹:۵۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
بهتر است با واقع گرایی و دوری از توهم گذشته اسیر تبلیغات نشویم.در حال حاضر ما داری کشوری غنی ولی با اقتصادی دزد زده و سرمایه سالار هستیم . با توجه به سیاست های خارجی تغییر ناپذیری که داریم باید منابع خود را بسته بسته با وسواس خرج کرده و هر فساد اقتصادی باید با اشد مجازات همراه باشد. در ضمن باید سیستم توزیع غذا و مسکن رایگان و یا کوپن و کار فیزیکی هر چند بی ارزش برای همه برقرار گردد.
ناشناس۱۴۸۶۶۳۶۰۳:۵۵:۳۰ ۱۳۹۹/۳/۲۸
سلام اون کسانی که سینه سپرکردن مگن اقای رئیس ازقوه قضائیه برودبه ریاست جمهوری شرکت اون یواش یواش خطررا احساس کردن میخواهن بارفتن ایشون ازقوه خیالشون راحت بشه عزیزان بزرگواران اگه درکشوری که قوه قضائیه ناسالم باشدصدتاهم رییس جمهوری کارامدبیادهیچ کاری نمیتواند انجام دهدکسانی که میخواهندگشورعزیزمان ایران ابادشودحمایت کنیداقای رئیس درقوه بماندومردم شریف هم کمک کنندبه قوقضائیه مثل رزمندگان هشت صددفاع مقدس نه درحدانتقاد دست دردست هم دهم کشورخودکنیم ابادعزیزان بخاطرخونهای هزاران برزمین رخته وهزاران جانبازان زجرکشیده بیایدانتقاددهندنباشیم پیشنهادو کمک کنند باشیم علی یارتان خدانگهدارتان
ناشناس۱۴۹۰۸۰۰۲۱:۵۳:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۳۱
این نظرات را ای کاش مسولین بخوانند تا خیلی چیزها براشون روشن بشه که شایدم روشن هست حداقل نظرات خود را به نام نظر مردم اعلام نکنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین