طلا گران شد

گروه اقتصادی الف،   3990323049

 آمارهای ضعیف اقتصادی انگلیس در کنار نگرانی از موج دوم شیوع کرونا، سبب شد تا قیمت طلا در جهان ۵.۳۴ دلار در هر اونس افزایش یابد.

 به گزارش فارس به نقل از رویترز، انتشار آمارهای اقتصادی ضعیف از انگلیس بر نگرانی‌ها در مورد موج دوم شیوع کرونا افزوده است و همین امر سبب شد تا تقاضا برای طلا افزایش یابد و قیمت این فلز گرانبها در معاملات امروز افزایش پیدا کند.

همچنین قیمت طلا در مسیر ثبت نخستین افزایش هفتگی در 4 هفته گذشته قرار گرفته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5.34 دلار افزایش 1733.04 دلار فروخته شد.

طلا تا این لحظه طی هفته گذشته 2.5 درصد افزایش ارزش را ثبت کرده است.

جیگار تریودا، تحلیلگر کالاهای اساسی در بمبئی گفت در ساعات اولیه معاملات قیمت طلا کاهش یافت اما پس از انتشار آمار ضعیف اقتصادی انگلیس، بهای این فلز گران بها افزایش یافت.

رشد اقتصادی انگلیس در ماه آوریل 20.4 درصد افت کرد که رکود بی سابقه ای محسوب می شود.(جزئیات بیشتر)           

جان شارما، اقتصاددان ارشد بانک ملی استرالیا گفت: «افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید 19، سبب تقویت حس پرهیز از ریسک پذیری شده است. درعین حال، این وضعیت ارزش دلار را نیز بالا برده است.»

تقویت ارزش دلار، مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شده زیرا بالا رفتن ارزش دلار، فلز زرد را برای مالکان دیگر ارزها گران تر می سازد.

ارزش بازارهای بورس آمریکا در روز پنج شنبه بیش از 5 درصد کاهش یافت که بدترین عملکرد از نیمه ماه مارس به شمار می‌رود. ارزش بازارهای بورس آسیا نیز امروز از ترس شدید شدن شیوع کرونا، سقوط کرد.

مقامات فدرال رزرو در اوایل این هفته گفتند نرخ بهره بانکی این بانک حداقل تا سال 2022 باید در نزدیکی صفر باقی بماند.

طلا از پایین ماندن نرخ بهره سود می برد زیرا هزینه های نگهداری این فلز گران بها کاهش می یابد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه 0.5 درصد افزایش یافت و به 1135.05 تن رسید.