ادامه جنجال‌ها در انگلیس بر سر قانون‌گریزی مشاور جانسون

گروه جهان الف،   3990321185

یک تیم حقوقی در انگلیس، تهدید کرده‌ در صورتی که پرونده مشاور اخراج‌شده نخست‌وزیر این کشور بررسی نشود علیه آن اقدامی قانونی خواهد کرد.

به گزارش فارس، یک تیم حقوقی در انگلیس در نامه‌ای به «مکس هیل»، مدیر دادرسی‌های عمومی در این کشور درباره عدم بررسی پرونده «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس ابراز نگرانی کردند. 

دومینیک کامینگز که بر اساس شواهدی قوانین مربوط به قرنطینه را در زمان شیوع ویروس کرونا نقض کرده بود، سرانجام بعد از فشارهای متعدد از سوی احزاب مخالف دولت بریتانیا، اوایل خردادماه (۶ خرداد) از سمت خود کناره‌گیری کرد.   

به نوشته وبگاه گاردین، این تیم حقوقی تهدید کرده‌اند که اگر مکس هیل پرونده وی را به دلیل نقض قوانین قرنطینه در دوران کرونا بررسی نکند، علیه وی اقدام حقوقی انجام خواهند داد.  

گاردین در ادامه نوشت، این تیم حقوقی تاکنون دوبار به مکس هیل نامه نوشته‌ و ابراز نگرانی کرده‌اند که هیچ اقدامی علیه کامینگز انجام نشده است.

این در حالی است که بررسی‌های دو وبگاه «گاردین» و «دیلی میرور» نشان می‌دهد که مشاور جانسون در جریان اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی‌های دوران کرونا در انگلیس با خانواده به خانه پدری خود در شهر «دورام» سفر کرده و قوانین قرنطینه در این دوران را نقض کرده است. 

این دو نامه در تاریخ سوم و هشتم ژوئن به دفتر هیل فرستاده شدند. دفتر وی در پاسخ به نامه دوم، تأیید کرد که شکایت این تیم حقوقی به یک بخش ویژه جرائم در سازمان دادستانی پادشاهی که نهاد متولی انجام دادرسی‌های کیفری در انگلستان و ولز است سپرده شده و پاسخ کامل در «موعد مقرر» ارائه خواهد شد. اما دفتر وی در مورد بررسی مسئله (کامینگز) سخنی نگفتند. 

در جدیدترین نامه ارسال شده به دفتر هیل، این وکلا همچنین ادعا کردند که عدم ارائه یک پاسخ اساسی، زمینه را برای رسیدگی قضایی به وجود آورده است؛ آنها همچنین تهدید کردند که اگر هیچ اقدامی توسط هیل تا ساعت 4 بعد از ظهر روز پنجشنبه (11 ژوئن) انجام نشود، این اقدام حقوقی آغاز خواهد شد.

پلیس شهر دورام در شمال انگلیس ۲۸ ماه مه (۸ خرداد ماه) اذعان کرده بود که دومینیک کامینگز به احتمال زیاد، قوانین مربوط به قرنطینه در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور را نقض کرده اما پرونده وی پیگیری نخواهد شد.