برادر «جورج فلوید» در کنگره آمریکا شهادت می‌دهد

گروه جهان الف،   3990318167

برادر «جورج فلوید» که به شکل فجیعی زیر زانوی پلیس آمریکا خفه شد، چهارشنبه در جلسه استماع کمیته قضایی کنگره این کشور شهادت می دهد.

به گزارش مهر، یک منبع آگاه امروز یکشنبه به شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن اعلام کرد که «فیلونیس فلوید» (Philonise Floyd) برادر «جورج فلوید» که به شکل فجیعی زیر زانوی پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا خفه شد، قرار است در جلسه استماع کمیته قضایی این کشور شهادت بدهد.

بر اساس اعلام این منبع آگاه، برادر «جورج فلوید» قرار است در نشست استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به صورت حضوری یا مجازی با موضوع «روش‌های پلیسی و مسئولیت‌های اجرای قانون» شرکت کند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، نشست مذکور چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

آمریکا از سه شنبه ۲ هفته قبل به دلیل قتل فجیع یک سیاه پوست بدست پلیس این کشور صحنه اعتراضات گسترده شده و مداخله پلیس برای متفرق کردن معترضین موجب به خشونت کشیده شدن این اعتراضات شده است.

این در حالی است که قوانین منع تردد در حدود ۴۰ شهر آمریکا اجرایی شده است؛ اما معترضان این قوانین را نادیده گرفته‌اند و این موضوع تنش‌های زیادی را بین نیروهای پلیس و معترضان ایجاد کرده است.

پلیس ضد شورش در نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا و لس‌آنجلس با معترضان درگیر شده و با استفاده از شلیک گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به‌دنبال متفرق کردن جمعیت بوده است.