رویترز: آمریکا تحریم ۴۰ نفتکش را در دست بررسی دارد

گروه جهان الف،   3990316156

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم دست‌کم ۴۰ فروند نفتکش را به دلیل نقض تحریم‌های دولت این کشور علیه ونزوئلا در دست بررسی دارد.

به گزارش تسنیم، خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از منابع آگاه در صنعت کشتی‌رانی گزارش داد که وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال انجام بررسی‌های لازم برای تحریم دست‌کم 40 فروند کشتی نفتکش به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ونزوئلا است.

این منابع آگاه به رویترز گفته‌اند که وزارت خزانه‌داری آمریکا هنوز تصمیم قطعی در این زمینه اتخاذ نکرده است، اما ممکن است که در آینده‌ای بسیار نزدیک تحریم علیه بیش از 40 فروند نفتکش را اعلام کند.

به گفته این منابع آگاه، در بین نفتکش‌هایی که ممکن است در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گیرند، نام 25 ابرنفتکش (سوپرتانکر) و 17 نفتکش کوچکتر دیده می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا که روز سه‌‌شنبه 4 فروند کشتی نفتکش که با پرچم کشورهای مالت، پاناما، جزایر مارشال و باهاما فعالیت می‌کنند را به دلیل نقض تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا علیه ونزوئلا تحریم کرده، هنوز در خصوص احتمال تحریم نفتکش‌های دیگر اظهارنظر نکرده است.

مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز به درخواست‌های خبرنگار رویترز برای ارائه توضیحاتی در این زمینه پاسخی نداده‌اند.