سفر به جزیره قشم خطرناک است/ تعطیلی آئین های عروسی و عزا به مدت یک‌ ماه

گروه اجتماعی الف،   3990316155

فرماندار شهرستان قشم از تفویض اختیارات استاندار هرمزگان به فرمانداری این شهرستان در زمینه تشدید اجرای پروتکل‌های کرونا و برنامه‌ریزی در زمینه فعالیت‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی در این‌ منطقه خبر داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا نصری با اعلام این‌ مطلب اظهار داشت: با توجه به افزایش شدید مبتلایان به ویروس کووید 19 (کرونا) در قشم، هموطنان تا اطلاع ثانوی به این جزیره سفر نکنند.

وی ادامه داد: براساس این تفویض اختیار،  از فردا 17 خرداد به مدت یک هفته بر روند فعالیت‌های تولیدی و کارهای عمرانی با جدیت بیشتر نظارت خواهد شد.

فرماندار قشم ادامه داد: هیچ مراسم عروسی و ختم نباید به مدت یک ماه در این شهرستان برگزار شود و از ورود گردشگران به روستاهای هدف در جزیره قشم هم جلوگیری خواهد شد.

رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم بیان داشت: عوامل تولید و عمرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضد عفونی‌ کردن اماکن عمومی می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و مجتمع‌های بزرگ و بازارها هم به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود.

وی گفت: مغازه‌های تامین کننده‌ مایحتاج عمومی و وسائل نقلیه عمومی هم باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

نصری گفت: با افزایش تیم‌های نظارتی، عملکرد واحدهای مختلف را تحت پوشش شدید قرار خواهیم داد و با متخلفان براساس قانون برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان قشم همچنین با تاکید بر تعطیلی پارک‌ها و محل‌های تجمیع افراد تا اطلاع ثانوی، افزود: بخشداران، مسئولان شوراهای اسلامی و دهیاران هم با کمک به برنامه‌های ستاد کرونای شهرستان، تلاش کنند مردم روستاها  را نسبت به خطر جدی کرونا بیش از پیش آگاه کنند.

شایان ذکر است؛ طی سه هفته گذشته آمار مبتلایان جزیره قشم به ویروس کرونا به بیش از 4 برابر رسیده و زنگ خطری برای مردم این منطقه در جنوب کشور است.