توضیحات معاون استاندار درباره حادثه آتش سوزی خودروی حامل اتباع غیرمجاز

گروه سیاسی الف،   3990316124

 معاون سیاسی- امنیتی استاندار یزد آتش سوزی خودروی حامل اتباع غیرمجاز را علت فوت سه تبعه افغانی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، ترحمی گفت: ماموران انتظامی مهریز پس از کسب اطلاعات موثق مبنی بر تردد چند خودروی حامل اتباع خارجی غیرمجاز و مواد مخدر به تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی استان پرداخته و در این راستا ۳ خودرو را متوقف کرده و ۲ خودروی دیگر فراری شدند.

وی افزود: این خودرو‌ها بدون توجه به ایست نیرو‌های انتظامی از موانع ایجاد شده عبور کرده که نیرو‌ها پس از اخطار‌های مکرر و شلیک هوایی به سوی لاستیک یکی از خودروها تیراندازی کردند.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار یزد ادامه داد: این خودرو با این وجود به حرکت بر روی رینگ ادامه و مسافت ۱۰ کیلومتری را طی کرد و در این بین هم با پخش مواد محترقه و دودزا درصدد انحراف مسیر و دور شدن از خودرو‌های پلیس برآمد.

ترحمی اظهار داشت: ایجاد جرقه سبب شد تا خودرو طمعه حریق شود و متاسفانه ۳ نفر از سرنشینان فوت و ۸ نفر دیگر مصدوم شده و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی تأکید کرد: ۴ نفر از مصدومان از بیمارستان مرخص شدند و ۴ نفر دیگر در حال مداوا هستند. چند نفر دیگر نیز فراری بوده و هنوز دستگیر نشده اند.

ترحمی با اشاره به موقعیت استان یزد و افزایش تردد خورد‌های قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: به همه مالکین و راننده خودرو‌های حامل اتباع بیگانه غیرمجاز و مواد مخدر برای تردد در محور‌های مواصلاتی استان یزد هشدار می‌دهم که با آن‌ها برخورد جدی و قاطع خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود: قطعا ورود اتباع بیگانه با دستوالعمل‌های بین المللی و با کارت آمایش و با پاسپورت مجاز به استان یزد مجاز است.

وی اتباع کشور افغانستان را بیشترین استفاده کننده از خدمات عمومی استان عنوان و خاطرنشان کرد :  تحصیل حدود ۱۹ هزار دانش آموز افغانی به صورت رایگان و با بهره مندی از همه امکانات تحصیلی دانش آموزان ایرانی، تحصیل بیش از ۶۰۰ دانشجوی افغانستانی در دانشگاه‌های استان یزد، بهره مندی از کلیه خدمات پزشکی و درمانی و بهداشتی ، بستری شدن و درمان رایگان ۴۰ بیمار افغانستانی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های یزد، توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر افغانستانی و ارائه خدمات مختلف به اتباع افغانی در سه مهمانشهر از جمله خدمات استان یزد برای اتباع افغانستانی است.