روزنامه قطری: عربستان و امارات از ما سیلی خوردند

گروه ورزشی الف،   3990316074

یک روزنامه قطری با انتشار گزارشی به اقدامات و کارشکنی‌های کشورهای امارات، عربستان و بحرین برای گرفتن جام جهانی از قطر پرداخت و به شدت از این کشورها انتقاد کرد.

به گزارش مهر، روزنامه «الرایه» قطر امروز در گزارشی مفصل، اقدامات دولت های حصار (عربستان، بحرین، امارات و مصر) را علیه قطر در سال های اخیر لیست  و به شدت به این کشورها بخصوص امارات و عربستان حمله کرده است.

این روزنامه در ابتدای گزارش خود آورده است که نقاب ها خیلی زود از صورت ها افتاد و اظهارات قلابی و بی پایه و اساس کسانی که برادر قطر محسوب می شدند و از این کشور حمایت و پشتیبانی می کردند، زود به پایان رسید و جایش را نفرت گرفت:

«دیری نگذشت که برادران دروغین احساس واقعی خود را نشان دادند ، پس از آنکه آنها یک جنگ اسفبار علیه قطر و علیه جام جهانی راه انداختند و از تمام سلاح های کثیف و (ممنوع) به صورت قانونی و غیر قانونی استفاده کردند ... آنها برای فشار آوردن به فیفا و جامعه بین الملل تلاش های ارزان و احمقانه ای انجام دادند و به قطر اتهامات دروغ و کلاهبرداری زدند تا همه را ترغیب کنند جام جهانی در قطر برگزار نشود تا خودشان این رویداد را بگیرند و در یکی از این کشورها برگزار کنند. از آنجا که ادعای همه آنها دروغ و باطل بود، حقیقت به سرعت آشکار شد. هرچند تلاش آنها هنوز هم ادامه دارد ولی مثل گذشته با شکست همراه خواهد بود. تلاش ها برای گرفتن جام جهانی از قطر به روش های مختلف انجام شد ولی در ادامه خواهان این شدند که جام جهانی را با قطر شریک شوند.»

یکی از اقداماتی که روزنامه الرایه ادعا کرده برای زمین زدن قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ از سوی دولت های حصار صورت گرفته، طرح پیشنهاد ۴۸ تیمی شدن این رقابت ها بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «از جمله سلاح های کثیفی که کشورهای محاصره کننده علیه قطر استفاده کردند، اتهام رشوه دادن برای تحریک جامعه بین المللی بود. آنها قطر را متهم به پرداخت رشوه به فیفا کردند ولی تحقیقات فیفا ثابت کرد که ادعای آنها باطل است.»

ساخت حساب های مجازی و تلاش های پنهان برای اعمال فشار به قطر موضوع دیگری است که مورد توجه الرایه قرار گرفته: «نخستین تلاش ها برای گرفتن جام جهانی از قطر ایجاد حساب های جعلی زیاد در شبکه های اجتماعی توسط شرکت های معروف با بودجه های اماراتی و عربستانی به منظور تاثیر روی افکار عمومی جهان، بود. عربستان و امارات با ارائه گزارش های دروغ و غیر واقعی به رسانه های غربی اقدام جدی علیه میزبانی قطر انجام دادند.»

روزنامه قطری در بخش دیگری از گزارشش آورده است: «یکی از شدیدترین پاسخ های رسمی که تمام تلاش دولت های شر را رد کرد و آنها را شکست داد، گزارش رسمی بازپرس آمریکایی گابریل گارسیا بود که از سوی فیفا مامور شد درباره ادعاهای مطرح شده توسط کشورهای محاصره کننده مبنی بر رشوه دادن قطر تحقیق کند. در این گزارش ۴۰۰ صفحه ای تایید شد که قطر هیچ تخلفی در گرفتن میزبانی نداشته است.»

در بخش پایانی این گزارش از اعطای میزبانی جام باشگاه های فوتبال جهان به قطر به عنوان «سیلی» محکمی به کشورهای عربستان، امارات و بحرین یاد شده است که می خواستند میزبانی را از قطر بگیرند.