تکرار ادعای مداخله جویانه فرانسه علیه ایران

گروه جهان الف،   3990316046

رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه بار دیگر به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخته و خواستار آزادی یک محکوم امنیتی از زندان شدند.

به گزارش تسنیم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اقدامی مداخله جویانه با انتشار پیامی در صحفه توئیتر خود از ایران خواست فورا فریبا عادلخواه محکوم امنیتی را از زندان آزاد کند.

ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه هم  امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد بازداشت این محکوم امنیتی فقط به میان تهران و پاریس آسیب می‌رساند.

فریبا عادل خواه به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب محکوم شده است.

این دومین بار در روزهای اخیر است که وزیر خارجه فرانسه با اظهار نظری مداخله جویانه گفته است زندان بودن محکوم امنیتی فوق به روابط تهران-پاریس ضربه می زند.

وزیر خارجه فرانسه ششم خرداد تصمیم تهران برای محکوم کردن یک شهروند فرانسوی را اقدامی با انگیزه‌های سیاسی دانسته و مدعی شده این اقدام روابط با تهران را دشوار می‌کند.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه هفتم خرداد در واکنش به اظهارات مداخله آمیز وزیر امورخارجه فرانسه گفت: جمهوری اسلامی ایران بی‌احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.

موسوی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از استقلال کامل برخوردار است، تسری برداشت‌های یک طرفه از احکام مستقل قضایی را برای روابط دو کشور غیر سازنده دانست و تاکید کرد: هر گونه لحن تهدید آمیز و مداخله جویانه باعث پیچیده تر شدن این پرونده شده و جمهوری اسلامی ایران بی احترامی به اصول حاکمیتی خود از جمله استقلال قوه قضائیه را به هیچ وجه بر نمی‌تابد.