ظریف آزادی دکتر مجید طاهری از زندان آمریکا را تأیید کرد

گروه جهان الف،   3990315111 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه ایران گزارش‌های پیشتر منتشرشده در یک رسانه آمریکایی مبنی بر احتمال آزادی «دکتر مجید طاهری» از زندانی در آمریکا را تأیید کرد.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران گزارش‌های پیشتر منتشرشده درباره آزادی دکتر مجید طاهری از بازداشت آمریکا را تأیید کرد.

 ساعتی قبل‌تر شبکه خبری «فاکس‌نیوز» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داد که واشنگتن توافق کرده در ازای موافقت تهران با خروج یکی از شهروندان آمریکا به نام «مایکل وایت» از ایران یک پزشک ایرانی-آمریکایی به نام «مجید طاهری» را آزاد کند.

آقای طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شده بود. مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفته ایشان از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می‌کند.

قبل از آن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد «مایکل وایت» از ایران خارج شده است.  

 «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز ۲۹ اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا مایکل وایت را به مرخصی پزشکی فرستاده است.

او روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه هم اعلام کرد سوئیس به عنوان حافظ منافع این کشور در ایران خواستار تمدید مرخصی مایکل وایت شده است. 

«مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز ۱۳ خردادماه مبادله «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا با «مایکل وایت» را رد کرده بود.

ظریف در توئیتر نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند. استاد عسگری روز چهارشنبه با شادمانی به جمع خانواده‌شان برگشتند. این اتفاق می‌تواند برای همه زندانیان بیفتد. نیازی به دست‌چین کردن نیست. گروگان‌های ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا باید به خانه برگردند.»