ضرر هنگفت لوفت هانزا در دوران کرونا

گروه جهان الف،   3990314082

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا که در صدد بازپرداخت وام ۹ میلیارد یورویی (۱۰. ۱ میلیارد دلاری) دولت آلمان و جبران ضرر هنگفت خود در پی بحران کروناست، از اقدامات خود برای تعدیل نیرو و فروش دارایی‌های فرعی خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا که در صدد بازپرداخت وام 9 میلیارد یورویی (10. 1 میلیارد دلاری) دولت آلمان و جبران ضرر هنگفت خود در پی بحران کروناست، از تعهد خود نسبت به تغییرات ساختاری گسترده خبر داد. تغییراتی که شامل تعدیل نیرو تا فروش دارایی‌های فرعی می‌شود.

کاهش هزینه‌های تعهد شده از سوی لوفت هانزا در حالی رخ می‌دهد که این شرکت هواپیمایی زیان خالص 1.2 میلیون یورویی خود را طی سه ماهه اول سال جاری میلادی در روز چهارشنبه اعلام کرد.

کارستن اسپور، رئیس اجرایی این شرکت هواپیمایی گفت: با توجه به بهبود بسیار کند تقاضا برای سفرهای هوایی، اکنون باید اقدامات بازسازی گسترده‌‌ای انجام دهیم.

بر اساس اعلام گروه لوفت هانزا که شامل شرکت‌های هواپیمایی سوئیس ایرلاینز، اتریش ایرلاینز و بروکسل ایرلاینز می‌باشد، این گروه با کاهش چشمگیر درآمد خود در سال 2020 مواجه شده و مذاکرات خود را در مورد تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌ها آغاز کرده است.

بنا بر این گزارش، بروکسل ایرلاینز ناوگان هوایی خود را 30 درصد و نیروی کار خود را 25 درصد کاهش می‌دهد در حالی که هزینه‌های ناوگان و کارکنان شرکت هواپیمایی اتریش ایرلاینز 20٪ کاهش می‌یابد.

این گروه همچنین اعلام کرد که برنامه میان مدت فروش دارایی‌های فرعی خود را در دستور کار قرار داده اما فروش شرکت تابعه خود یعنی شرکت خدمات هواپیمایی ال اس جی را به زمان دیگری موکول کرده است.

در ماه آوریل، تعداد مسافرهای لوفت هانزا نسبت به سال گذشته 98 درصد کاهش یافت و به 241000 نفر رسید اما چهارشنبه برنامه‌هایی را برای افزایش ظرفیت خود در ماه سپتامبر برای رسیدن به 40 درصد از ظرفیتی که پیش از شیوع کرونا پیش بینی کرده بود، اعلام کرد.