آمریکا چقدر بدهی دارد؟

گروه جهان الف،   3990314080

میزان بدهی‌های آمریکا اکنون از ۲۵ تریلیون دلار عبور کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور تا پایان ماه می ۲۰۲۰ به ۲۵ تریلیون و ۷۱۴ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ۳۲۹ هزار دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان ماه می به طور متوسط ۷۷ هزار و ۹۸۲ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۰۷ هزار و ۱۳۴ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه می به سه تریلیون و ۴۳ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار رسیده است تا بدین ترتیب نسبت کسری بودجه به تولید ناخاص داخلی این کشور به ۱۶.۰۱ درصد برسد. بین بازه زمانی ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ بیشترین کسری بودجه آمریکا مربوط به سال ۲۰۱۰ با ۸.۹۶۵ درصد و بیشترین مازاد بودجه مربوط به سال ۲۰۰۰ با ۲.۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۸۴ میلیارد و ۹۹۶ میلیون دلار، امنیت عمومی با یک تریلیون و ۷۷ میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۶۸۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و پرداخت مستمری بازنشستگان با  ۳۸۳ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان ماه می، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۷۷ تریلیون و ۴۵۶ میلیارد و ۴۳۸ میلیون دلار بوده است که نشان می‌دهد سهم هر شهروند آمریکایی از مجموع  بدهی‌های این کشور به طور متوسط ۲۳۴ هزار و ۷۰۹ دلار و سهم هر خانواده آمریکایی از بدهی‌ها به طور متوسط معادل ۸۹۴ هزار و ۵۸ دلار است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۲۳۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار رسیده است.

از لایحه کاهش مالیاتی دولت ترامپ که سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بدهی دولت این کشور یاد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها، لایحه کاهش مالیاتی در طول ۱۰ سال باعث افزایش ۱.۵ تریلیون دلاری بدهی این کشور خواهد شد.