مهار کامل آتش‌سوزی واگن‌های فرسوده شرکت رجاء در اسلامشهر

گروه حوادث الف،   3990313189

آتش‌سوزی واگن‌های فرسوده شرکت مسافربری رجاء در ایستگاه آپرین اسلامشهر به طور کامل مهار و اطفاء شد.

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر ،در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آتش‌سوزی واگن‌های فرسوده با تلاش مأموران آتش‌نشانی اسلامشهر مهار و اطفاء شد.

وی با اشاره به اینکه معاونان فرماندار و مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در محل وقوع این آتش سوزی حضور داشتند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده اداره کل راه آهن استان تهران ‌نیز اکیپ‌امدادی به ایستگاه آپرین اعزام کرد.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه علت وقوع آتش‌سوزی در دست بررسی است، افزود: شکر خدا این ‌حادثه خسارت جانی نداشت.

مرسلپور با بیان اینکه پیش از این بارها از مسؤولان شرکت رجاء خواسته بودیم تا نسبت به تعیین تکلیف این واگن‌های فرسوده اقدام‌کنند، ادامه داد: در تماس تلفنی که امشب با مدیرعامل شرکت رجاء داشتیم مقرر شد تا این شرکت در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این واگن‌های فرسوده از ایستگاه آپرین اقدام کنند.

حریق ایستگاه آپرین اطفاء شد️

یوسف منطقی رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اسلامشهر نیز با تأیید خبر آتش‌سوزی در ایستگاه آپرین، اظهار کرد: آتش‌سوزی واگن‌های از رده خارج ایستگاه آپرین که ساعاتی قبل دچار حریق شده بود با تلاش نفسگیر آتش‌نشانان خاموش شد.

وی افزود:️ در این عملیات که بیش از دو ساعت به طول انجامید، آتش‌نشانان اسلامشهری و چند اکیپ کمکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی پرند ،گلستان تهران و اداره کل راه آهن در تلاشی نفس‌گیر موفق به اطفای کامل آتش پرحجم واگن‌ها شدند و سرایت آن به سایر قسمت‌ها جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسلامشهر با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه خسارت جانی به همراه نداشت ،خاطرنشان کرد: احتمالاً سرایت آتش ناشی از سوختن علف‌های هرز پیرامون ایستگاه موجب آتش سوزی واگن‌های از رده خارج ایستگاه آپرین شده است و موضوع تا قطعی شدن دلیل حادثه در دست بررسی است.