واکنش روسیه به تیراندازی پلیس آمریکا به خبرنگار روس

گروه جهان الف،   3990313184

وزارت امور خارجه روسیه تیراندازی پلیس واشنگتن به سوی خبرنگار روس در جریان پوشش تظاهرات این کشور را اقدامی خصمانه توصیف کرد.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه روسیه به اقدام پلیس آمریکا در تیراندازی به سوی خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه روسیه این اقدام پلیس آمریکا علیه خبرنگار اسپوتنیک که در حال پوشش اعتراضات به قتل «جورج فلوید» در واشنگتن بود را اقدامی خصمانه توصیف کرد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که آمریکا در حال نقض تعهدات خود درباره اطمینان یافتن از امنیت خبرنگاران در این کشور است.

مسکو از واشنگتن خواست تا این اطمینان حاصل شود که روزنامه‌نگاران در این کشور قربانی خشونت پلیس نشوند و از سازمان‌های بین‌المللی و دیده‌بان حقوق بشر خواست تا به این حادثه واکنش نشان دهند.

در روزهای اخیر با تشدید اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا، نیروهای امنیتی به سمت خبرنگاران نیز حمله کرده و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جمعی از خبرنگاران نیز بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش هیل، یکی از اعضای تیم فیلمبرداران سی ان ان نیز جمعه صبح در حال پخش زنده اعتراضات، بازداشت شد و پس از آن «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا مجبور شد عذرخواهی کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که خبرنگار هافینگتون‌پست نیز در حین پوشش اعتراضات آرام در بروکلین بازداشت شد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنان سیاست استفاده از زور و سرکوب معترضان را در روزهای اخیر در پیش گرفته است و با نادیده گرفتن خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، اعتراضات را تروریستی خوانده است.