آمریکا تبادل زندانی در جریان آزادی «سیروس عسگری» را رد کرد

گروه جهان الف،   3990313176

وزارت خارجه آمریکا با رد برخی گمانه‌زنی‌ها اعلام کرده است که در جریان آزادی اخیر زندانی ایرانی هیچگونه مبادله متقابلی انجام نشده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که در جریان آزادی زندانی ایرانی هیچگونه مبادله متقابلی انجام نشده است.

به تازگی وزیرخارجه ایران اعلام کرده است که «سیروس عسگری»، دانشمند ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا قرار است به ایران بازگردد و حال وزارت خارجه آمریکا گفته که این کشور از مدت‌ها پیش و از دسامبر ۲۰۱۹ به دنبال بازگرداندن سیروس عسگری به ایران بوده است.

روز گذشته نیز سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران گفته بود: «کارهای آزادی سیروس عسگری در حال انجام است و اگر مشکل خاصی رخ ندهد، وی ظرف دو سه روز آینده به ایران بازمی‌گردد.»

همچنین ظریف، وزیرخارجه ایران پیش‎‌تر در توئیتر خود نوشته بود: «آقای عسگری از اتهامات واهی که علیه ایشان زده شده بود تبرئه شدند و ما به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم. اگر تست کرونای ایشان منفی شود، ایشان می‌تواند ان‌شاالله با اولین پرواز به ایران بازگردد.»

ایران بارها تاکید کرده است که افرادی که در زندان‌های آمریکا و اروپا و به درخواست واشنگتن و به اتهام دور زدن تحریم‌های غیرقانونی بازداشت شده‌اند، گروگان بوده و تهران تمامی تلاش خود برای آزادی این افراد و بازگشت آنان به کشور را انجام می‌دهد.