روایت‌هایی دست اول از زندگی و زمانه شهید صدر منتشر شد

گروه کتاب الف،   3990313138

این کتاب، ترجمه کتاب «شهید الاُمة و شاهدُها» اثر شیخ محمدرضا نعمانی از شاگردان و همراهان شهید سید محمدباقر صدر است. او تنها کسی بود که توانست به‌دور از چشم مزدوران بعثی در دوران حصر، همراه شهید صدر و خانواده‌اش باشد

روایت‌هایی دست اول از زندگی و زمانه شهید صدر منتشر شد

کتاب «شرح‌صدر؛ سیری در زندگی، زمانه و اندیشۀ استاد شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر» با ترجمۀ اسماً خواجه‌زاده منتشر شد. این اثر، ترجمه کتاب «شهید الاُمة و شاهدُها» اثر شیخ محمدرضا نعمانی از شاگردان و همراهان شهید سید محمدباقر صدر است. او تنها کسی بود که توانست به‌دور از چشم مزدوران بعثی در دوران حصر، همراه شهید صدر و خانواده‌اش باشد.

شیخ محمدرضا نعمانی وقتی در دوران حصر از شهیدصدر می‌خواهد که شرح‌حال خود را بنویسد، شهید پاسخ می‌دهد: «خون من سرگذشت مرا شرح خواهد کرد. من جز خدمت به اسلام چیز دیگری نمی‌خواهم و امروز اسلام به خون من بیشتر از شرح‌حالم نیاز دارد؛ اما تو که سال‌ها با من زندگی کردی و در این ابتلائات حضور داشتی و در مراحل مختلف مبارزه بودی، اگر خدا خواست و زنده ماندی چیزهایی که دیدی و شنیدی را بنویس.»

بهره‌مندی از این فرصت استثنایی سبب شد شیخ محمدرضا نعمانی شاهد یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگانی آن شهید والامقام باشد و روایت‌هایی دست اول را از زندگی ایشان ثبت و ضبط کند. کتاب حاضر در هشت فصل نوشته شده و متن ده‌ها نامه و پیام شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر نیز  در تألیف آن مورد استفاده قرار گرفته است.