اختصاص ۲.۵ میلیارد دلار ارز ۴۵۰۰ تومانی برای بخش درمان کشور

گروه اقتصادی الف،   3990312169

رئیس کل بانک مرکزی، با تاکید بر تامین دارو به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی بانک مرکزی، گفت: بخش درمانی کشور نباید نگران تامین ارز مورد نیاز باشد.

اختصاص ۲.۵ میلیارد دلار ارز ۴۵۰۰ تومانی برای بخش درمان کشور

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی، در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، افزود: امسال تا سقف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بخش درمان در نظر گرفته شده است و سایر بخش‌های درمانی نیز می‌توانند از ارز نیمایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته با وجود همه سختی‌ها و بسته بودن مرزها به دلیل شیوع بیماری کرونا، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز صادراتی تامین کرده ایم و موفق به دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان شده ایم.

رئیس کل بانک مرکزی کنترل تورم، تامین دارو و نیازهای مردم را اولویت‌های اصلی بانک مرکزی در سال جاری دانست و گفت: در شرایط کرونایی، بجای استفاده از ذخایر راهبردی کشور، موفق به افزایش ذخایر شدیم و معتقدیم این روزها خواهد گذشت، اما جزو سال‌های منحصر به فردی است که نشان دهنده مقاومت یک ملت در مقابل تحریم ها است.

وی افزود: برای واردات دارو و مواد اولیه داروها و لوازم پزشکی ضروری، روز گذشته ۴۰۰ میلیون دلار تامین شد و با وجود کسری سنگین بودجه دولت در سال جاری، بخش درمان نباید نگرانی در تأمین ارز مورد نیاز بخش درمانی کشور داشته باشد.