اعلام نتیجه پرونده "آسیه پناهی" تا یک ماه دیگر

گروه اجتماعی الف،   3990312038

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد پرونده "َآسیه پناهی" گفت: با تلاش همکاران بر اساس آخرین استانداردهای علمی ۷۰ درصد کار بررسی انجام شده است. تنها بخش آزمایشات آسیب شناسی و سم شناسی باقی مانده که نیازمند گذشت زمان است و به نظر می رسد تا حدود یک ماه آینده نتیجه کار مشخص شود.

اعلام نتیجه پرونده "آسیه پناهی" تا یک ماه دیگر

دکتر عباس مسجدی آرانی رییس سازمان پزشکی قانونی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نقش این سازمان در بحث کرونا و فوتی های آن گفت: بیماری کرونا هم مانند سایر بیماری ها است و زمانی که فردی بر اثر کرونا فوت کند، نیازی به ارجاع جسد او به پزشکی قانونی وجود ندارد.

مسجدی آرانی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی تنها پاسخگوی استعلامات مراجع قضایی است و در بحث کرونا نیازی به کالبد شکافی و بررسی فوتی ها نیست، زیرا فوت بر اثر بیماری بوده است.

وی یادآور شد: تنها فوتی های کرونایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند که بیم مسائل جنایی برود و در این زمینه در همه استان ها پذیرش این فوتی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفته و کار کالبدشکافی انجام می شود.

70 درصد کار پرونده "آسیه پناهی" انجام شده/ تا یک ماه دیگر نتیجه پرونده مشخص می‌شود

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه گریزی هم به پرونده "َآسیه پناهی" که در جریان تخریب آلونکش توسط ماموران اجراییات شهرداری فوت کرد، داشت و افزود: یکی از دلایل سفر به استان کرمانشاه بررسی آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده است که با تلاش همکاران پزشکی قانونی استان کرمانشاه بر اساس آخرین استانداردهای علمی 70 درصد کار بررسی انجام شده است.

وی افزود: تنها بخش آزمایشات آسیب شناسی و سم شناسی باقی مانده که نیازمند گذشت زمان است و به نظر می رسد تا حدود یک ماه آینده نتیجه کار مشخص شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با توجه به تاکید قوه قضایی مُر قانون و عدالت در این پرونده رعایت شود.