پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به یک روزنامه‌نگار آمریکایی 

گروه جهان الف،   3990311140 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت خارجه به ادعای یک روزنامه‌نگار آمریکایی در فضای مجازی، پاسخ داد.

به گزارش مهر، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به «باربارا سالیوان» که در توئیتی و در واکنش به یادداشت اینترنتی محمدجواد ظریف نوشته بود اول کشور خودت را درست کنید، نوشت: این دقیقاً همان چیزی است که محمدجواد ظریف به مایک پمپئو می‌گوید.

وی ادامه داد: به گرافیک‌ها نگاه کنید. مطمئناً متوجه این نکته شده‌اید؛ اما شما آن‌چنان به سخنرانی برای دیگران عادت کرده‌اید که یادآوری این نکته که «شما نباید آنقدر مغرور باشید که به ایران چیزی بگویید»، به شما احساس ناخوشایندی می‌دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در خاتمه یادداشت مجازی خود تاکید کرد: شما وقتی در مورد آمریکا موضعی گفته می‌شود، قاطع‌تر عمل می‌کنید.

گفتنی است، باربارا سالیوان روزنامه‌نگار آمریکایی روز گذشته در پاسخ به انتقاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به خشونت پلیس علیه مردم آمریکا، در توئیتی نوشته بود که ابتدا کشور خودتان را درست کنید، بعد به ما بگویید.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز گذشته (شنبه) در توئیتر خود نوشت: برخی نمی‌پندارند که جان سیاه‌پوستان ارزش دارد. برای کسانی از ما که جان آن‌ها برایشان ارزش دارد می‌گویم: زمان آن رسیده است تا تمام جهان علیه نژادپرستی بسیج شود. زمان آن رسیده که دنیا علیه نژادپرستی متحد شود.

این روزها بعد از مرگ یک آمریکایی سیاه پوست به دلیل پلیس این کشور، موجی از اعتراضات ضد نژادپرسی در ایالات متحده آغاز شده است.