بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره پارلمان

گروه سیاسی الف،   3990311085

یک عضو هیأت رئیسه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره مجلس را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، علی کریمی فیروزجایی ضمن عرض تبریک به هیأت رئیسه مجلس و محمدباقر قالیباف بیانیه جمعی از نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«خداوند را بابت این توفیق شاکریم و از مردم شریف ایران اسلامی به واسطه امیدواری و اعتماد به منتخبان سپاسگزاریم و با خدای خود عهد می‌بندیم که تمام همت خود را صرف خدمت به مردم و اعطای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کنیم. بیان دقیق رهبری که فرمودند همه دستگاه‌های حکومتی وظیفه دارند که از مسیر مجلس حرکت کنند نشانه قطعی در رأس بودن مجلس است که ان‌شاءالله از سوی همه ما نمایندگان جدی گرفته خواهد شد. ما رابطه مجلس با قوای دیگر را از نوع تعامل و برادری می‌دانیم و در عین حال معتقدیم که با توجه به اختیارات و وظایف مصرح در قانون اساسی مجلس برادر بزرگتر قوای دیگر است. ما به در رأس امور بودن مجلس باور داریم و توان خود را برای به عهده گرفتن تکالیف بالاتر مد نظر نظام در مجلس افزایش خواهیم داد.

شرط در رأس امور بودن مجلس نظم در انجام وظیفه، طهارت اقتصادی و اولویت‌شناسی است. امروز اقتصاد و فرهنگ از اولویت‌های کشور است که در این میان رسیدگی به معیشت طبقات ضعیف و ارتقای وضعیت آن‌ها فوری‌ترین مسئله ما است. جبران عقب‌ماندگی در مقوله عدالت با کار عادی میسر نمی‌شود و نیازمند جهاد شبانه‌روزی است. ما نمایندگان باور داریم که در شرایط ناگوار اقتصادی مردم که ناشی از به هم پیوستگی ناکارآمدی‌های اجرایی و فشارهای زورگویان عالم است، باید علاوه بر تقنین و نظارت در چارچوب اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کلمه مردمی شویم. مردمی شدن هم با حضور در میان مردم محقق می‌شود و هم با نزدیک کردن زندگی نمایندگان به زندگی مردم.

معتقدیم پنج خصوصیت مهم ضامن موفقیت مجلس یازدهم در چهار سال پیش رو خواهد بود؛ ۱-انقلابی بودن ۲-انسجام ۳- حس استقلال ۴- حرکت با برنامه تحولی ۵- استفاده از ظرفیت همه نمایندگان. فقدان هر یک از ویژگی‌ها خود می‌تواند مجلس یازدهم را از طی مجلس درست منحرف کند.

مجلس یازدهم نخستین مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی است لذا خود را در عمل به مفاد بیانیه گام دوم رهبری متعهد می‌دانیم و در این میان از ظرفیت مهم جوانان غافل نخواهیم شد. تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس یازدهم را جوانان زیر ۴۵ سال تشکیل می‌دهند که بعضا دارای سوابق نمایندگی هستند. تلاش خواهیم کرد درهم‌تنیدگی تجربه مجربان مجلس با شور و حرارت نمایندگان جوان را در عمل پیاده کنیم.

همچنان که در انتخابات هیأت رئیسه هم رقم خورد، خط‌کشی‌های قومیتی، جغرافیایی، جناحی و سنی در مجلس باعث آفت خواهد شد. مجلس یازدهم ید واحده‌ای برای استعانت از خداوند متعال برای بیعت با رهبری برای گرفتن حق مردم و نوازش محرومان و برای دست رد زدن به سینه دشمنان جمهوری اسلامی خواهد بود.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین