جزئیات اصلاح آیین نامه داخلی مجلس اعلام می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990311064

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جزئیات اصلاح دستورالعمل آیین نامه داخلی مجلس درخصوص امتیازبندی نمایندگان برای حضور در کمیسیون های تخصصی اعلام می شود.

به گزارش خانه‌ملت، ولی اسماعیلی در نشست علنی امروز (یکشنبه 11 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در تذکری گفت: ابهامی وجود دارد. دیشب جلسه ای برای اصلاح آیین نامه داخلی مجلس برگزار شد، باید اعلام شود که آیا این اصلاح نیاز به رأی مجلس دارد یا خیر؟ یا صرفاً دستورالعمل است و نیازی به رأی گیری نیست. این موضوع را برای مجلس و مردم شفاف کنید.

نماینده مردم گرمی در مجلس یازدهم ادامه داد: صحبت هایی درخصوص اینکه مجلس باید در رأس امور باشد، مطرح می شود. ضمن تشکر از نطق دکتر قالیباف در ابتدای نشست علنی امروز باید گفت در رأس امور نبودن مجلس باعث شده مشکلات معیشت و فرهنگ ایجاد شود، باید به سمتی حرکت کنیم تا مجلس در رأس امور قرار گیرد و مشکلات حل شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر اول گفت: اصلاح آیین نامه درخصوص دستورالعمل است، جلسه مشترکی بین هیات رئیسه و کمیسیون آیین نامه برگزار شد که مصوباتی داشت. آقای امیرآبادی جزئیات آن را مطرح می کند.

وی ادامه داد: در رأس امور بودن مجلس از موضوعات بسیار مهم است، هیات رئیسه وظایفی در این زمینه دارد که باید رویکرد و فرآیند را مورد توجه قرار دهد، موضوع اصلاح فرآیند است که لازم می دانیم کمیسیون آیین نامه داخلی با قدرت به این موضوع ورود کند تا مجلس پرقدرت پیش رود.