پرسپولیس‌ - استوکس؛ ١۵٠هزار دلار و سوال‌های بی جواب

گروه ورزشی الف،   3990311034

پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی با یک مهاجم ایرلندی که سوابق متعدد بی انضباطی داشت، قرارداد همکاری امضا کرد که حالا با وجود دریافت پول کلان، این تیم را ترک کرده است.

پرسپولیس‌ - استوکس؛ ١۵٠هزار دلار و سوال‌های بی جواب

به گزارش ایسنا، در نقل‌وانتقالات زمستانی، با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس مشکلات مالی فراوان داشت و حتی نمی‌توانست دستمزد سرمربی آرژانتینی خود را بپردازد و در ادامه نیز نتوانست پول صدور رضایت نامه گل‌محمدی را بدهد، مدیران وقت این باشگاه اصرار به جذب بازیکنی کردند که سوابق متعدد بی انضباطی در کارنامه خود ثبت کرده بود. انصاری‌فرد و اطرافیانش که راه تبلیغات رسانه‌ای را به خوبی بلد بودند، با این توجیه که پرسپولیس‌ نیازمند تقویت خط حمله خود است، با دو بازیکنان خارجی قرارداد بستند تا این گونه به قول خود روزهای رویایی برای تیم بسازند اما طول نکشید تا مشخص شد خریدهای جدید آقای مدیر فقط حساب‌های ارزی باشگاه را خالی کرده‌اند.

درباره کیفیت عملکرد اوساگونا اختلاف نظر بسیار است اما درباره نحوه جذب آنتونی استوکس حرف‌های و حدیث‌های فراوانی وجود دارد. این بازیکن ایرلندی که پیش از این با پیراهن تراکتور بی انضباطی‌های فراوانی را انجام داده بود، به انصاری‌فرد  معرفی شد تا با او مذاکره شود. البته در آن مقطع با توجه به سوابق این بازیکن تذکراتی به مدیران وقت داده شد تا روند مذاکرات متوقف شود اما انصاری‌فرد مصمم بود این بازیکن ایرلندی را به خدمت بگیرد. از این رو دو نفر از کارمندان باشگاه به مدت یک هفته به دوبی رفتند تا با حضور مدیر برنامه ایرانی مذاکرات به صورت جدی پیگیری شود و در نهایت مقرر شد قراردادی به ارزش ٢۵٠ هزار دلار به امضا طرفین برسد.

در آن مقطع استوک شرط می‌گذارد که تا زمان پرداخت ١۵٠ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت، قراردادی را امضا نمی‌کند. به همین خاطر تماس‌هایی با تهران بر قرار می‌گردد تا مبلغ پیش پرداخت تهیه و ارسال شود. در نهایت هم بعد از چند روز، باشگاه از طریق یک صرافی ١۵٠ هزار دلار را به دوبی حواله می‌کند و در آنجا این پول به صورت اسکناس در اختیار استوکس قرار می‌گیرد. نکته جالب در این میان این است که باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته بابت این ١۵٠ هزار دلار، بدهی خود را با صرافی مذکور تسویه کند.

آنتونی استوکس ١۵٠ هزار دلار دریافت کرد و جمعا کمتر از ٧٠ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت. اگر قرار باشد با دلار روز محاسبه کنیم باید بگوییم استکوس ایرلندی که هیچ بار فنی برای پرسپولیس به همراه نداشت، برای هر دقیقه حضور در زمین، حدود ۴٠ میلیون تومان برای پرسپولیس هزینه در بر داشته است.

پرسپولیس‌ در ابتدای فصل نیز ٢۵٠ هزار دلار صرف جونیور براندائو کرد اما وقتی انصاری‌فرد به سر کار آمد، قول داد دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم اما انصاری‌فرد هم نشان داد حضور مدیر فوتبالی هم نمی‌تواند جلوی حضور بی کیفیت‌های خارجی را بگیرد.

روند آمدن و رفتن استوکس و جونیور براندائو در پرسپولیس امری تکراری است. سالهاست بازیکنانی اینچنینی می‌آیند و می‌روند و فقط جیب دلالان و واسطه‌ها از دلارهای پرسپولیس‌ پر می‌شود. امید است نهادهای نظارتی با ورود خود به موضوعاتی این چنین جلوی هدررفت بیت‌المال را بیش از آنچه تاکنون از بین رفته،‌ بگیرند.