ترکیه: به حفاری‌های خود در مدیترانه ادامه می‌دهیم

گروه جهان الف،   3990310172

وزیر انرژی ترکیه در سخنانی که به طورمحتمل خشم سایر کشورهای منطقه را در برخواهد داشت ازعملیات حفاری در شرق مدیترانه در چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش فارس، وزیر انرژی ترکیه در سخنانی که احتمالا باعث خشم سایر کشورهای منطقه می‌شود  از عملیات حفاری در شرق مدیترانه در چند ماه آینده خبر داد.

به نوشته وبگاه «العربی» «فاتح دونمز» وزیر انرژی ترکیه به  خبرگزاری «آناتولی» گفت: «طبق توافق با لیبی، ممکن است فعالیت‌های خود را طی سه یا چهار ماه آغاز کنیم.»

ترکیه چندی قبل با دولت لیبی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده قراردادی در زمینه فعالیت در دریای مدیترانه منعقد کرد.

به نوشته وبگاه العربی، وزیر انرژی ترکیه در ادامه گفت: «هیچ کس نباید فکر کند که ما فعالیت‌های خود را در مدیترانه متوقف خواهیم کرد.»

این در حالی است که اتحادیه اروپا بارها از ترکیه خواسته که به اکتشاف انرژی خود در سواحل قبرس پایان دهد زیرا این حفاری‌ها غیرقانونی است.ترکیه نیز  تاکید می‌کند که حفاری‌هایش مطابق با قوانین بین المللی است.

قبرس چندی قبل  مدعی شد یک فروند کشتی حفاری ترکیه به منطقه ویژه اقتصادی خود که در آنجا میادین گازی وجود دارد، عازم شده است.به نوشته وبگاه «سایپرس میل» ترکیه  فعالیت در بلوکهای ششم و هفتم جزیره «اییز» در دریای مدیترانه را از امروز دوشنبه مجدد آغاز کرده  و تا اواسط ماه خرداد ادامه دارد.  

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است. نیروی دریایی ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد.